"Дебатът за цената на билетите в градския транспорт трябва да се пренесе за решение в ОбС, а огромната част от съветниците не са специалисти в областта на транспорта. Защото, за да се вземе решение колко трябва да струва билетът, колко трябва да струва картата и колко трябва да дава общината, трябва да се знае точно колко е себестойността на разхода, който транспортните фирми имат за километър или за месец и на тази база да се правят изчисленията". Това коментира общинският съветник от БСП Николай Радев.
Той подчерта, че по време на пандемията автобусите са продължили да се движат, а никой не се е качвал в тях. "Общината правилно изискваше те да работят, защото много от хората си ходеха на работа и загубите на превозвачите трябва да се компенсират, след решението на ОбС за удължаване срока на издадените карти с два месеца".
Радев бе категоричен, че едва след като се изчислят плюсовете и минусите за превозвачите, тогава вече може да бъде взето решение за цената на транспортната услуга.
Той обаче изрази недоумение защо Общината е сключила договор за въпросното заплащане на превозвачите за километър пробег, след като досега изобщо не е въведено електронно таксуване. „Тази странна система никога няма и да влезе в употреба. , Общината трябва сама да продава билетите за градския транспорт, за да генерира приходи"
.Според Радев, БСП много трудно ще подкрепи решение за увеличаване на цената на билетите и картите, ако няма аргументи. „БСП винаги е настоявала общината, държавата да поемат по-голямата част от финансирането и ако има недостиг, по-добре да вдигнем с малко размера на компенсациите, които дава общината, вместо да вдигаме цените за хората.
„Извиване на ръце“ нарече искането на превозвачите за повишаване цената за километър пробег общинската съветничка от „Демократична България“ Веселина Александрова.
По думите й, увеличение на цена може да се прави само за сметка на качество, каквото сега не се забелязва. Пловдивчани не са доволни от услугата, а Общината не е направила нищо в посока създаване на общинско транспортно предприятие, каквито заявки вече е направила, както и за използването на европейски фондове за закупуване на електробуси за повишаване на качеството на услугата, както са направили редица други български градове, подчерта Александрова.
„Продължаваме да наливаме пари в стария си москвич, за да го тунинговаме, а той харчи все повече и повече. Въпросът сега е дали икономиката се е променила толкова драстично, че да се налага увеличението, за което превозвачите настояват“.
По думите на Александрова, разговора, който кметът предлага за увеличение на парите на превозвачите, не е важният разговор. Важният разговор се свежда до това, общината да успее да си върне монопола върху транспорта и правото да упражнява тази социална услуга, защото я дължи на пловдивчани. А с преминаването на услугата в ръцете на частници, те могат да поискат още много неща и да продължават да извиват ръцете на общината.
Стефан Послийски от ВМРО-БНД посочи, че въпросът трябва да бъде разгледан много задълбочено и в пълна прозрачност.
"В електронната система е записано, че тя трябва да работи. Тя е едно техническо средство и ние не трябва да гадаем дали работи или не и кога ще заработи. Тя или трябва да работи, или да се понесат последствията и отговорността, че това не се е случило".
Послийски заяви, че инициирането на по-задълбочен дебат по темата е добро решение на общината. Трябва обаче да се помисли за една по-дългосрочна стратегия не за година и две, а за рамките на един, два мандата, на 20 години, вместо проблемът да се решава частично и набързо. Той бе категоричен, че не трябва да се търси как да се спаси нещо, а още при обсъждането на бюджета в началото на годината нещата да се предвиждат, като за решението на възникващите проблеми бъдат заложени и финансови буфери.
Режисьорът и университетски преподавател с богат изпълнителски и постановъчен опит в областта на сценичните и екранни изкуства Петър Одажиев гостува в рубриката в седмицата от 18-ти до 23 ноември. Той е завършил НАТФИЗ “Кр. Сарафов”, София, специалност кино и ТВ режисура. Впоследствие завършва магистратура по арт мениджмънт в Ню Йорк...
Все повече започва да се утвърждава идеята, че блокирането на политическия процес в България е заради т.н. "домова книга", това мнение изрази в програма "Ден след ден" политологът Георги Киряков. Според него целта е да не се възможност на хора различни, от лансирани от ГЕРБ и ДПС-Ново начало да бъдат министър-председатели. Каква е..
Румъния и България могат напълно да се присъединят към европейското Шенгенското пространство с отворени граници от януари 2025 г., съобщи унгарският вътрешен министър Шандор Пинтер на неформалната среща на вътрешните министри България, Бумъния, Австрия и Унгария в Будапеща. Окончателното решение ще бъде взето през декември. Юлиана Николова от Портал..
"При 20 години посетих лаборатория в Института по демографски изследвания "Макс Планк" в Германия, където работех. Там имаше много интересен експеримент - понеже хората живеем стотина години, а те искаха трябва да се изследват моделите на живот, на смъртност, зависимостите статистически и математически, изследваха зелени еуглени. Мисля си, че ние тук..
България я чака неизбежен режим на тока тази зима заради недостиг на електроенергия, това предупредиха от Българския енергиен и минен форум. Те изпратиха декларация до всички политически партии в 51-то Народно събрание с призива да не се допусне политическата криза да прерастне в енергийна. "Не ми се иска да се връщаме в 80-те години на ХХ век, но е..