Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

ИК „Стоп на кариерата в Белащица“ напомни исканията си

| обновено на 30.06.20 в 15:44


Инициативен комитет „Стоп на кариерата в Белащица“ за пореден път декларира искането си за спиране на консеционните договори на кариерите над селото. Това стана ясно на проведената среща на членовете на комитета с областния управител Дани Каназирева.

Те бяха затворени през февруари със заповед на министъра на енергетиката Теменужка Петкова.

"Спирането е с временно действие. То няма как да бъде с окончателен ефект. Ние се борим за прекратяване на концесионните договори, заради неизпълнение на концесионните задължения – нарушаване на концесионната територия и нарушаване на законодателството в сферата на околната среда. Искаме и да не се продължават концесионните действия, тъй като имаше искане от страна на единия конецсионер за предоставяне на допълнитлна концесионна плащ и за удължаване на действащия концесионен договор", коментира Марта Божикова от Инициативния комитет.

Дани Каназирева обясни, че към момента в района на Белащица има запрашеност на въздуха.

Освен хората от Белащица и съседните населени места, това се отразява и на чистотата на въздуха на райони от Пловдив – „Южен“ и „Тракия“.

"Проблемите идват липсата на естествен водоизточник в района, което да позволява нормалното по закон и договор оросяване. Една от кариерите декларира, че има собствен водоизточник, но с много минимален дебит. И считаме, че той е крайно недостатъчен", коментира Дани Каназирева.

Сред мотивите, че в този район не трябва да има кариери, са и наличието на карстови извори, а също и на четири свлачища в района на село Гълъбово. Те са представени и пред Министерството на енергетиката.

Двете дружества обжалват заповедите за спиране на кариерите.

„Надяваме се да не се възобнови работата на кариерите“, каза и адвокат Снежана Стефанова, пълномощник на Инициативен комитет „Стоп на кариерата в Белащица“.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Без бюджет следващия месец няма да можем да платим заплати

За първа година от 1990 г. насам се започва година без приет удължителен закон за бюджета, каза за Радио Пловдив кметът на Карлово д-р Емил Кабаиванов, който е и заместник-председател на Националното сдружение на общините.  По думите му, притесненията, които тази ситуация създава у общинските ръководства, са в няколко посоки. Не сме наясно каква..

публикувано на 14.01.25 в 11:21

Изборният процес и сега е сложен, а политиците ще го затруднят още

Председателят на  Районната избирателна комисия за Пловдив - град Калоян Сухоруков коментира приетите на първо четене пет законопроекта за промени в Изборния кодекс. В тях се предлага създаването на около 300 преброителни комисии на територията на страната, които да се образуват по реда за образуване на Общинските избирателни комисии, но без ясно..

публикувано на 14.01.25 в 10:49
проф. Антоанета Христова

Всичко е театър, който е подчинен на политически пиар

"Нито един от сигналите, които в момента се излъчват, не могат да се приемат за достатъчно достоверни. Или като знаци по посока на несъздаване, или създаване на правителство. Смятаме, че в момента всички играят позиционна игра, която трябва да излъчва посланието към избирателите, а именно - че всички искат да има правителство. В момента всички..

публикувано на 13.01.25 в 16:40

Спокойна снежна обстановка в областите Пазарджик и Смолян

"По пътищата в Пазарджишка област няма закъсали автомобили и бедстващи хора", каза Мирослав Стоянов, говорител на Областната дирекция на МВР. Той съобщи, че е отпаднало ограничението за товарни автомобили над 12 тона с ремаркета и полуремаркета по пътя Велинград до границата в Благоевградска област. Остава обаче, забраната такива автомобили да се..

публикувано на 13.01.25 в 16:26

Жертвите на пътя са по-малко при лошо време

Инцидентите на пътя с жертви са в пъти по-малко при лошо време като снеговалеж, проливен дъжд или мъгла. Това става ясно от изследване на Института за пътна безопасност.   От него става ясно, че през изминалата година при лоши условия са загинали 10 души или 2% от всички загинали при катастрофи през годината. Докато когато времето е..

публикувано на 13.01.25 в 16:10