"Новата ситуация постави огромно предизвикателство. Ние учителите и университетските преподавател,и сме свикнали да работим с аудиторията „на живо“. Педагогическата реторика изследва тази комуникация в класната стая, в университетските семинарни зали и аули и изведнъж цялата наследена традиция беше поставена на изпитание. На дневен ред дойде една от новите форми на модерната реторика – виртуалната, в епохата на дигиталните технологии и интернет.“ Това заяви д-р Маргарита Александрова – преподавател в ПУ „Паисий Хилендарски“.
Тя уточни, че виртуалната реторика се свързва със сайтове, портали, слогове, социални мрежи и виртуални форуми, с които учениците и студентите са свикнали като форма на виртуалното общуване. За разлика от тях, преподавателите прекарват много по-малко време в социалните мрежи.
„Виртуалната реторика преосмисли изведнъж понятията. Аудиторията вече не беше на живо, а речта беше адресирана в пространството и може да бъде мултиплицирана“.
По думите на д-р Александрова, заставайки в интернет пространството, педагогът-оратор приема условията на комуникация в интернет и се превръща в интернет оратор с всички следствия от това.
„Самият виртуален оратор е поставен пред камерата и микрофона и това определя нови изисквания към неговите умения. Моите студенти за първи път този семестър трябваше да свикнат с това, че публиката не е на живо и със съвсем новите форми на реторическата комуникация“.
Д-р Александрова подчерта, че учителите е трябвало да придобият нови умения, за да успеят да се справят със ситуацията. Ключови за това се оказват техните презентационни умения пред аудитория.
"Трябва да се дават творчески, а не репродуктивни задачи. Децата в училище не се забавляват достатъчно, по всички проблеми са засипани със задачи. Постигнахме ниво на отегчение и преумора. Къде отидоха шегата, контактът в обучението онлайн? Въпросът не е само в това да се изсипят знанията, а да се създаде интерес и желание у учениците и студентите да поискат това знание".
Д-р Александрова е убедена, че връщане назад няма и новата ситуация, към която вървим "малко взривно", трябва да бъде осъзната и приета.
"Обучението онлайн си има своите специфични страни и своите предимства. Трябва да се мисли за технолиите на педагогическата работа. Все едно да сравняваме театъра с киното и да спорим кое е по-съвършено. Това са съвършено различни неща. Това са цели сценарии. Тук вече идват актьорската работа, анимацията и т.н. Това са нови огромни възможности".
Повече - от звуковия файл.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..