Проявата е днес от 19:00 часа в ГДК „Борис Христов“ и ще събере на сцената студенти и преподаватели от специалностите „Българска народна хореография“, „Балетно изкуство“ и „Съвременни танцови техники“. В концерта се включени произведения на проф. Кирил Дженев, проф. Петър Луканов, проф. д-р Даниела Дженева, проф. д-р Антон Андонов, доц. д-р Желка Табакова. Гости на честването ще бъдат танцьорите от Фолклорен ансамбъл „Тракия“, Щатен танцов ансамбъл при АМТИИ и солисти от балета на Софийската и Старозагорската опери.
Катедра “Хореография” е основана през 1974 г. от класика на българската хореография проф. Кирил Дженев, който за първи път в България поставя началото на висше хореографско образование със специалността „Хореографска режисура”, преименувана по-късно в “Българска народна хореография”. Поставени са основите на явление, което няма аналог във фолклорната хореография - образование за творци и педагози, здраво стъпило върху народните традиции в съчетание с най-съвременните световни форми на танцовото изкуство.
През 1994 година проф. Петър Луканов, в качеството си на ръководител на катедрата, открива специалността „Балетно изкуство”. Тя се развива изключително убедително и освен високо ерудирани преподаватели от България, привлича за лектори световно известни педагози като проф. Ирина Трофимова, проф. Наталия Тарасова, Марина Абдулаева, Име Далберг и др.
Третата хореографска специалност към катедрата е „Съвременни танцови техники“. Така оформилите се специалности отговарят на всички съвременни изискванията за обучение на професионалисти в областта на танцовото изкуство, а към високите стандарти в учебния процес проявяват интерес кандидати от Германия, Холандия, Франция, САЩ, Гърция, Сърбия, Турция, Македония, Молдова, Италия и други страни.
Към катедра „Хореография“ са и водещите у нас управленски магистратури „Артмениджмънт”, „PR на арторганизации“ и „Аниматор изкуство в туризма“, които се радват на голям интерес от студенти, завършили бакалавърска степен във висшите училища по изкуствата и хуманитарните специалности на университетите в България. По този начин катедра „Хореография“ в АМТИИ дава възможност на младите хора да изучават народния, класическия и модерния танц, както и да надградят образованието си в сферата на управлението и комуникациите на творческите институции.
Интервю с професор Даниела Дженева можете да чуете в звуковия файл.Танцьори и певци от „Театър на фенерите“ от китайската провинция Гуейджоу ще гостуват в Пловдив с атрактивно представление. Събитието е посветено на началото на Китайската нова година и е с вход свободен. Тази събота, Регионалният исторически музей в Пловдив ще бъде домакин на атрактивно и любопитно музикално събитие от далечен Китай, което..
Цивилизацията - можем ли я?! Това питане поставя проф. Александър Шурбанов и разсъждава в "Срещи"- те Защо? Нали този термин Цивилизацията е от 1756 г. Поставен е от граф Оноре Мирабо, а тя, цивилизацията е съществувала и преди да получи това име. Какво става с нас-хората от 21 век? На ход е Проф. Александър Шурбанов. Радио Пловдив,..
Изложба изследва устойчивостта на природата, нейната способност да надмогва ограниченията, наложени от човека и въпреки тях да продължава да съществува. Това е втората самостоятелна изложба на художничката Станка Александрова, която е израстнала в Белозем. Мотото на експозицията е "Диви треви". Композициите на творбите и цветовете им изследват..
Предприети са всички необходими мерки за защита на експонатите от изложбата "Древна Тракия и античният свят: Съкровища от България, Румъния и Гърция" в Лос Анджелис от бушуващите в района пожари, съобщи Министерството на културата. Служебният министър Найден Тодоров е написал писмо до ръководството на музея с искане експонатите от България, сред които..
Актьорът Вилиян Гешев представя в Пловдив моноспектакъла „Писмо до баща ми“ по Франц Кафка и авторски текстове. Представлението е тази вечер в театър „Хенд“. Режисьор е Ованес Торосян. Проектът е подкрепен от Чешкия културен център. Това е една изповед, която писах дълго време в съзнанието си, а после за кратко написах и на ръка, за да я..