Не смятам, че има нещо, което да различава съществено 2017 г, когато се подаваха документите за концесионната процедура, от сега. Нищо драматично не се е случило, имаме инфраструктура с малко по-крещяща нужда от подобрение, но това не променя инвестиционния план. Единствената разлика е в спешността. Всичко, което тогава трябваше да се промени, трябва да се промени и сега, заяви Васил Лясков - експерт от компанията ПИМК, която бе част от консорциума „Летище Пловдив“, участвала в предишната концесионна процедура за летището.
Неуспешната процедура, която мина, беше ясна,подредена, имаше и концепция. В нея имаше изискване както за пътнически превоз, така и за карго-терминал.
Държавата трябваше да даде посока, така че да се създадат икономически условия и добра комуникативност между държавата и т.н. концесионер, защото понякога тя не е е лесна. Бизнесът обича нещата да стават бързо. Когато някой иска да прогресира и се появи идея, той иска да я развие. Необходимо е да има добри канали за комуникация, ясни и валидни през целия период.
По думите на Лясков, когато се въведат правила, те трябва да се следват.
Това е за доброто на всички, трябва да се постигне нещо смислено, което е добро за региона и за страната. Да, имаше промяна в правилата, това създаде неприятни усещания и несигурност. Това не може да се оспори.
Лясков отказа да отговори на въпрос дали ПИМК биха кандидатствали отново в конкурсната процедура.
По отношение на карго тук има определен потенциал. Нашият бизнес е товарният транспорт, затова ние имаме интерес летището да се развие, то би помогнало на икономиката на региона. Но дали бихме били концесионери, засега не мога да отговоря на този въпрос.
Българската икономика не е толкова голяма, че да създаде голям потенциал за изграждане на карго терминал. По-скоро се има предвид изграждане на сериозна логистика, която да бъде хъб за товари, които да идват основно от Азия и има немалко възможности в тази посока.
В Сърбия например съседите ни се справиха изключително бързо, ефективно и прозрачно с обявената концесионна процедура.
Трябва да бъдат заложени обозрими срокове – например, шестмесечни за процедурите.
Не мога да кажа, че общината би могла обаче да ръководи едно летище, както се чуваше преди години. Туристите наистина носят оборот и това е от полза за общината и тя би могла да помогне административно, но не и да ръководи.
Доброто сътрудничество с Общината винаги е от полза, но трябва да има групово сътрудничество.
Интервюто - от звуковия файл:Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..