Комисия в НКЖИ отвори днес ценовата оферта на единствения кандидат за проекта за железопътния възел в Пловдив. Обединение Проект Пловдив, в който водещ участник е Трейс груп Холд, е единствен кандидат за поръчката с предложение от близо 112 млн. лева. Държавата обаче е готова да плати 80 млн. лв.
В поръчката влизат модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив. В сумата са включени договорни и непредвидени разходи. Поръчката е разделена на три етапа.
Освен пробива под гарата, който да свърже бул. „Васил Априлов” с бул. „Македония” и ул. „Димитър Талев”, в заданието е включена смяна на жп линиите, модернизация на жп системите и оборудването, както и направата не пешеходни пасарелки и подлези.
Инж. Емил Бойчев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) в Пловдив коментира, че според тях Бетонният мост, който се предвижда да бъде премахнат, трябва да остане. Това е важна пътна артерия, която свързва южната със североизточната част на града и не бива да бъде прекъсвана. Пробивът при Централна гара и Бетонният мост не са взаимозаменяеми. Мостът не само не трябва да се премахне, даже да бъде разширен до 3 платна. Бетонният мост има своето стратегическо значение за трафика на града, който и без това се задъхва, коментира инж. Бойчев.
Той обясни, че има 2 способа за изграждането на пробива под гарата, но НКЖИ предвижда само наземния подход. Това означава пресичане на много места, самият проект е много сложен, трябва да се предвиди и сериозно отводняване. Както знаем, Пловдив е с много високи подпочвени води и това означава денонощна работа на десетки помпи, допълни инж. Емил Бойчев.
По думите му, за предпочитане е тунелният способ, който би бил по-ефективният начин за преминаване.
Председателят на КИИП - Пловдив коментира и дълго проточилата се процедура за подлеза "Модър - Царевец". Не съм запознат с подробностите, но доколкото знам проблемът е финансов, допълни Бойчев.
Той допълни, че днес са получили покана от областния управител да се срещнат другия вторник и да обсъдят темата.
Цялото интервю на Емил Костов с инж. Емил Бойчев е в прикачения файл.
Количеството и качеството на храната са важен фактор за дългия и качествен живот. По нашите географски ширини битува схващането, че който преяжда, живее доста добре. И когато някой се вземе в ръце и отслабне здравословно едни 15 - 20 килограма, всички в обкръжението му започват да го питат дали не е болен от рак или не му се е случило нещо ужасно ...
От 1 февруари ще заработи новото общинско предприятие "Зоологическа градина - Пловдив", съобщи в интервю за програма "Ден след ден" зам.-кметът по екология и здравеопазване Иван Стоянов. Предложението на общинската управа ще бъде внесено за обсъждане на януарската сесия. "Ще кандидатстваме пред програма „Околна среда“ за средства за зоологически..
Преговорите за правителство са възобновени. ГЕРБ обаче продължава преговорите за кабинет само с БСП и ИТН. Разговори с "Демократична България" ще се водят, само ако те подкрепят кандидатурата на Росен Желязков за премиер. За политическите интриги и отражението им върху обществото е интервюто на Антоанета Петричанска с Андрей Велчев, политолог и..
Българските домакинства няма да издържат на ръст на тока още веднъж през годината след това, което ни посрещна от януари, категорична е доц. Теодора Пенева от Института за икономически изследвания при БАН, специалист по енергийна бедност. Българинът няма възможност да търпи и ще излезе на протест, както това стана през 2013 година, прогнозира..
В програма "Точно днес" разговор с Вихра Ерамян , директор на Езикова гимназия "Иван Вазов " - Пловдив, за втория СТЕМ център, който ще изградят в училището през тази година. Обществената поръчка вече е обявена на стойност малко над 220 000 лева, за какво ще се ползва новата придобивка разказваме в програмата. Общата стойност на проекта ще бъде..