Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"Пакетът Макрон" е вреден и за бизнеса, и за околната среда

Доклад, поръчан на KPMG, показва ефекта на въздействие върху българския транспортен бранш от т. нар. проект "Макрон". Проучването сочи, че при така предложените текстове, заложени в текстовете на Европейския парламент, Европейската комисия  и Съвета на министрите ще загубим между 17 и 35 % от доходите си, а това съответно ще рефлектира  между 1 и 2 % върху брутния вътрешен продукт на държавата. 

За данните доклада говорим с  председателя на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков.

Той цитира, че според анализа, ако се приемат спорните правила за връщането на камионите, ще се генерират нови 88 550  вредни емисии във въздуха 

Обзорът на сектора показва, че средната възраст на автомобилите в България е 3 г., докато по данни на Европейската комисия,  средната възраст на автомобилите в Европа е 11 г. , което е 4 пъти повече от.

Средната заплата на нашите шофьори е около 1750 евро, което е 3 пъти повече от средната заплата за България, каза превзвачът. Затова смятаме, че обвиненията срещу нас, че не плащаме на нашите шофьори, не осигуряваме добри условия на труд, не инвестираме в нова техника е абсолютно невярно. 

Целта на нашия бранш е да има мобилен пакет, който да бъде балансиран и който да бъде справедлив за всички водачи от цяла Европа, обобщи Траков

Идеята е да внушим на евродепутатите, когато вземат решение, че ако тези мерки се приложат реципрочно към транспорта на всяка една от засегнатите държави това означа, че тези цифри стават огромни и много тежко ще повлияят както върху вредните емисии в цяла Европа, така и в икономиките специално на държавите в периферията.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Вероятността за поредните предсрочни избори е голяма

И ноември си отива, а усещането, че се въртим в омагьосан кръг все по осезаемо ни напомня на колко въпроси се чакат отговорите. Кога и дали въобще това НС ще заработи след като за пореден път не се стигна до избор на председател? Колко още може да задълбочи политическата криза, повличайки цялата държава?   Говорим по темата с Евелина Славкова ,..

публикувано на 29.11.24 в 10:00

Търсим баланса между такса смет и "замърсителят плаща"

България има осезаем напредък в кръговата икономика и оползотворяването на ресурсите, въпреки че за  много от гражданите това е почти невидимо. Зелената трансформация е плод на усилията на държавата, на бизнеса и на хората. Имаме доста съществен напредък .  Това е оценката на Владимир Димитров , експерт "Индустрия и околна среда" в Българската..

публикувано на 28.11.24 в 16:53

Няма как да отстраним мафията с половинчати мерки и усмивки

Експертът по политически комуникации Арман Бабикян коментира за Радио Пловдив поредния неуспех да бъде избран председател на Народното събрание и ескалиращата политическата криза. Той подчерта, че липсата на реален диалог между политическите сили с различни цели прави трудно постигането на решения, които обществото да приеме. „Обществото или..

публикувано на 28.11.24 в 14:37

"Успех за теб" връща децата в ОУ "Васил Левски" в Караджово

В първата ни рубрика за успешните образователни практики, реализирани по проекта „Успех за теб“ ще ви разкажем за ОУ „Васил Левски“ в село Караджово, община Садово. Проектът се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се финансира със средства в размер на 105 млн. лв. от Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансирана от..

публикувано на 28.11.24 в 11:51
Доц. Иво Инджов

Българската политическа система е в ситуация на свободно падане

Не виждам как при тази конфронтация, която отдавна не е по идеологически и политически причини, а е по междуличностни и интрументални причини, ще може този парламент да излъчи управляващо мнозинство, което да работи повече от три месеца. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив политологът и университетски преподавател..

публикувано на 28.11.24 в 09:50