Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Пакетът Макрон" е вреден и за бизнеса, и за околната среда

Доклад, поръчан на KPMG, показва ефекта на въздействие върху българския транспортен бранш от т. нар. проект "Макрон". Проучването сочи, че при така предложените текстове, заложени в текстовете на Европейския парламент, Европейската комисия  и Съвета на министрите ще загубим между 17 и 35 % от доходите си, а това съответно ще рефлектира  между 1 и 2 % върху брутния вътрешен продукт на държавата. 

За данните доклада говорим с  председателя на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков.

Той цитира, че според анализа, ако се приемат спорните правила за връщането на камионите, ще се генерират нови 88 550  вредни емисии във въздуха 

Обзорът на сектора показва, че средната възраст на автомобилите в България е 3 г., докато по данни на Европейската комисия,  средната възраст на автомобилите в Европа е 11 г. , което е 4 пъти повече от.

Средната заплата на нашите шофьори е около 1750 евро, което е 3 пъти повече от средната заплата за България, каза превзвачът. Затова смятаме, че обвиненията срещу нас, че не плащаме на нашите шофьори, не осигуряваме добри условия на труд, не инвестираме в нова техника е абсолютно невярно. 

Целта на нашия бранш е да има мобилен пакет, който да бъде балансиран и който да бъде справедлив за всички водачи от цяла Европа, обобщи Траков

Идеята е да внушим на евродепутатите, когато вземат решение, че ако тези мерки се приложат реципрочно към транспорта на всяка една от засегнатите държави това означа, че тези цифри стават огромни и много тежко ще повлияят както върху вредните емисии в цяла Европа, така и в икономиките специално на държавите в периферията.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Елена Дариева

Имаме кабинет на партийните фаворити

"Евфемизмът в случая не е особено полезен. Всичко това намира своето обяснение във факта, че мнозинството, което подкрепя кабинета по формулата 3 плюс 1, е изключително разнолико от гледна точка на идеологии". Така Елена Дариева, социолог от агенция "Насока", коментира твърдението на новите управляващи, че те не са коалиция, а участват в съвместно..

обновено на 21.01.25 в 16:08
Светослав Малинов

Интересно е как ще се взимат решенията за назначенията

„Очакваме да видим как ще заработи управленската формула. На мен ми се иска да няма вече толкова големи политически вълнения, да има успокоение, но без да има отказ от това да се следи всеки ден и всеки час това, което прави правителството. Иска ми се да мисля, че политическото напрежение в страната спада. Сега ще видим как ще заработи новата..

публикувано на 21.01.25 в 10:00
Петър Ганев

Приемането на еврото от 1 януари 2026 г. е съвсем реалистично

Бюджетът ще бъде една от първите задачи на новата власт. Новият финансов министър трябва да пренапише рамката на държавните финанси за 2025 г. и да се върви към приемане на бюджета най-късно до края на март. Това заяви в предаването "Точно днес" старши икономистът в Института за пазарна икономика Петър Ганев .  Той посочи, че голямото..

обновено на 21.01.25 в 09:30

Да си акушерка е трудна, но много емоционална професия

На Бабинден среща със старшата акушерка от АГ клиниката на УМБАЛ „Свети Георги“ Дора Мрянова, която посреща Деня на родилната помощ за 60-ти път. Не си спомня пола на първото дете, на което е помогнала да дойде на бял свят, но помни, че се е родило живо и здраво. "Нашата професия е трудна и много емоционална, посрещаме новия живот и се вълнуваме..

публикувано на 21.01.25 в 07:48

Народът няма да допусне ограничаване на доходите

Правителството трябва да се съобрази с исканията на хората, а народът няма да допусне да има ограничаване на дохoдите. Така Александър Загоров, конфедерален секретар на КТ Подкрепа, коментира каква политика по доходите трябва да води кабинетът „Желязков“. Той обясни, че за да се съгласят хората интересите им да бъдат пренебрегнати трябва..

публикувано на 20.01.25 в 17:19