Според Богдан Милчев, председател на УС на Института по пътна безопасност, за да се намалят катастрофите по пътищата е необходимо да се промени модела за пътна безопасност у нас Той е категоричен, че първо трябва да се промени транспортната среда, каквато е практиката в развитите страни.
Ние, като че ли десетки години насочваме всички усилия да променим шофьора, хората, потребителите на транспортната система. Постоянно правим акции, вдигаме глобите, правим кампании с послания и въпреки това, резултата не го виждаме. Това ще бъде така, докато не променим модела, по който искаме да постигнем резултат. Всички страни, които имат положителен резултат в борбата с пътнотранспортния травматизъм, отдавна - повече от 20 години, са сменили този традиционен подход - да променим шофьора. Те се стремят да променят средата. Само тогава, хората, които попадат в една добре организирана среда, щадяща ги от човешки грешки, защото ние хората, шофьорите ще допускаме грешки. Целта на тази транспортна среда, която трябва да се изгради е именно, тогава когато допускаме грешки, да не загиваме. Това е иновативен подход, смел подход, в който се прехвърля общата отговорност върху доставчика на транспортната услуга. В момента цялата отговорност е прехвърлена върху шофьора. Именно, когато това мислене, тази философията се промени, тогава ще има резултати, коментира експертът.
По думите му държавните институции в момента не могат да управляват риска от пътнотранспортни произшествия.
Ние от Института за пътна безопасност предприехме мониторинг върху нашите пътищата. Идеята е по време на кампанията за местните избори да предизвикаме всички кандидат - кметовете, за да чуем техните политики какви ще бъдат в тази посока, уточни Милчев.
Той е категоричен, че ако се подобри само един елемент от пътната безопасност успех няма да има. Трябва да се подобри обучението, образованието и инфраструктурата.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..