"Бизнесът за Пловдив" подкрепи българските транспортни фирми, които се борят срещу пакета „Мобилност“.
Обезпокоени сме от факта, че с лекота и съвсем открито в Европарламента се налагат лобистки закони, които предоставят предимство на едни участници на европейския пазар за сметка на други, пише в декларация на организацията.
В нея се подчертава, че Мобилен пакет I е опасен знак за всички предприемачи, тъй като политическите решения изместват правните принципи и налагат със сила нелоялната конкуренция в бизнеса.
Предприемачите предупреждават, че ако промените в транспортния сектор бъдат приети, ще последва въвеждане на подобни административни пречки и в другите икономически сектори.
Повишаването на цените, продиктувано от наложените със сила административни тежести прави неконкурентоспособни не само българските транспортни фирми, а и всички български производители и търговци, които оперират на европейския пазар, тъй като техните продукти ще се оскъпят и няма да могат да поддържат конкурентни цени, смята „Бизнесът за Пловдив“.
Отбелязва се също, че поправките се гласуват преди Брекзит и европейските избори, което ще засили още повече националистическите настроения особено в страните от Централна и Източна Европа, където тези мерки ще окажат най-пагубно действие за местните работодатели.
Разбираемо е, че бизнесът иска да работи в една ясно предвидима правна рамка. В случая обаче, в разрез дори с правила на самия Европейски парламент, се внасят промени в правната рамка, които се отразяват различно на държавите-членки, коментира пред Радио Пловдив правният съветник на организацията Мадлен Кавръкова.
По думите ѝ обичайната практика е законодателите да тестват определени именно от силно чувствителни сектори като транспорта. След това обаче подобни промени могат да бъдат наложени и на други сектори, предупреди тя.
Разговора на Елена Крушкова с Мадлен Кавръкова можете да чуете в звуковия файл.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..