Учудвам се, че този състав, превозващ пропан-бутан, е бил пропуснат през централната жп гара на Пловдив и то през един от водещите коловози. Едно от изискванията при превоз на опасни товари е да се създаде безопасен маршрут. Това каза по Радио Пловдив Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на българските жп превозвачи, за инцидента с дерайлиралите локомотив и вагони.
По думите му регламентите изискват такава композиция да мине през възможно най-отдалечения от пътническите влакове коловоз, както и да е максимално извън населеното място. Навсякъде по света подобен маршрут би бил забранен заради потенциален риск от тероризъм, смята Ананиев.
Той предполага, че организаторите на маршрута, сред които по наредба трябва да има и консултант, са били небрежни в случая. Това "давай, ще мине, давай ще мине", понякога ни изиграва лоша шега, коментира експертът.
Според него обезпокоителен факт са и честите случаи на дерайлирали пътнически и товарни влакове в последните 3-4 месеца
Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..