Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Има маркетингова нужда от откриващото събитие за ЕСК

За икономическите и финансовите  измерения на събитието ЕСК,  в частност откриващото събитие, за ползите или липсата им в дългосрочен план за Пловдив и жителите му - разговаряме с икономиста Георги Стоев.

Над 10 000 туристи са посетили града за откриващото събитие на Европейската столица на културата. Това са хора от Европа, САЩ, Индия и Русия. 2.2 милиона лева струва откриващата церемония, според отчета на фондация "Пловдив 2019".

Разговорът с Георги Стоев започва с това как той вижда откриващото събитие.

Георги Стоев: "Много приятно преживяване. Има нужда от подобен маркетингов ход. Градът тепърва трябва да става известен в Европа и света".

Според Стоев за парите – такъв тип решения трябва да се вземат след ясен анализ за ползите. На мен не ми е ясно дали общината е направила такъв анализ, това е проблем. Анализи на микро ниво – нови хотели, запълването на хотелската база – са извършени. Предстои дългосрочен - за имиджа на града. Колко туристи ще дойдот и колко предприемачи ще дойдоат да стартират бизнеса в града.

Прловдив е от първите, който се сети да направи подобен анализ, подчерта икономистът. Следва конкуренция. Това е и демографска политика – какви хора искаме да дойдат тук, подчерта Стоев.

От годината на Европейска столица на културата демогфарските ефекти могат да са в плюс, могат и да са минус. Няма проучвания в тази посока.

Фондация "Пловдив 2019" трябва да дава отчет за изразходваните средства преди да се появят постове в социшалните мрежи, смята Георги стоев. Иначе изразходваме енергия за непродуктивни дейности.

Цялото интервю с Георги Стоев чуйте в звуковия файл.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54