Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Търговци и превозвачи на горива готвят протест на жълтите жилетки

Националното сдружение на търговци и превозвачи на горива подготвя национални протести срещу влизането в сила на Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход и "неговия лобистки характер". 

Законът беше приет от Народното събрание в края на юли 2018 година, но влиза в сила на 28 януари.


Пред Радио Пловдив председателят на Сдружението Иван Кашилски заяви, че настояват за промени в Закона, защото в момента той защитава монополистите в бранша. 


Ние също сме за високи приходи в държавата, да има за пенсионери, майки, хора с увреждания. Трябва да има закон, но не в този му вид. На българския пазар няма конкуренция, а тя трябва да определя цените. На нашия пазар монополът определя цените на горивата. 


От Сдружението твърдят, че този монопол ще повиши цените на горивата, ще фалира стотици фирми и ще бъдат загубени поне 2000 работни места в малки бензиностанции и пунктове за пълнене на бутилки с пропан бутан.


Според Кашилски проблемът на пазара на горива у нас е свързан с акцизните складове и фиктивния внос и износ. Законът трябва да се отнесе към производител, вносител и акцизен склад. Ние заплащаме преди да натоварим горивото и затова при нас проблем няма.

Той коментира още, че горивата в България са най- лошите, а в същото време глобяват шофьорите за замърсяване на въздуха.

Аспухът почернява от нашите горива дори при новите автомобили, а в чужбина цветът му е червен.


По примера на френските жълти жилетки у нас Сдружението готви готви протести в големите градове и блокиране на граничните пунктове. Кога и къде ще се проведат ръководството на организацията ще реши 48 часа по- рано, за да избегне провокации и опорочаване на протеста. 


 По думите на Кашилски протестът им не е политически, но призивите им към държавните институции за промени в Закона за горивата остават нечути. До момента те са получили подкрепата единствено на омбудсмана Мая Манолова и бившия вицепремиер Валери Симеонов. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Колите в Европа ще поевтинеят заради митата на Тръмп

От 2 април Съединените щати налагат 25-процентни мита върху вноса на всички автомобили, произведени в чужбина. Такива мерки и в такъв мащаб се въвеждат за първи път в такъв обем, което ще размести много пластове. Експерти прогнозират до 17% свиване на печалбите на европейските производители като следствие от тези мита. Задава ли..

публикувано на 31.03.25 в 16:45

Пеевски диктува дневния ред на правителството и държавата

Ахмед Доган е главният виновник за положението, в което се намира в момента ДПС. Това заяви в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив Орхан Исмаилов, председател на Народна партия Свобода и достойнство (НПСД). По думите му той е наложил модела, според който партията е лидерска, еднолично дружество и всички, които се опълчиха и казваха, какво ще се..

публикувано на 31.03.25 в 16:40

В аптеките в Пловдив няма ваксина срещу менингококи

От днес в регионалните здравни инспекции започна поставяне на ваксината "Нименрикс", която действа срещу част от инфекциите с менингококови бактерии. В пловдивската инспекция също е създадена необходимата организация. В аптечната мрежа в Пловдив обаче трудно може да се намери ваксината срещу бактериален менингит.  Припомнме, че препаратът ще се..

публикувано на 31.03.25 в 15:46

Бизнесът не трябва да се поставя пред здравето на нацията

Бъларската агрохранителна камара настоява за забрана на влагането на насекоми в българските храни и за пълна забрана на имитиращи продукти. „Заради бизнес интереси и печалби, ние не можем да ощетим нацията. Никога не трябва бизнесът да е пред здравословното състояние на българите“, това заяви в интервю за предаването „Ден след ден“ на..

публикувано на 31.03.25 в 15:41
ЛЕТИЩЕ ПЛОВДИВ

Развитието на летище „Пловдив“ е в карго връзките

Тежкото състояние на летище „Пловдив“ се дължи на липсата на достатъчно правени инвестиции, но то има потенциал за развитие и реализиране на успешна концесия. Силата му би могла да бъде в развитието на карго връзките, но и на транспортните съоръжения около него.   Това коментира изпълнителният директор на летището Дойчин Ангелов. Поводът..

публикувано на 31.03.25 в 10:44