Новият данък не отчита типа гориво като фактор за замърсяване. Всеки знае, че автомобилите на газ замърсяват най-малко, но сега един автомобил на 20 години на газ, който замърсява по-малко от чито нов евро 6, ще бъде наказан с по-голям данък. Освен това новият данък прави отстъпление и от правилото за катализаторите, защото сега ще имаме ситуация, в която автомобил с двигател евро 5 или евро 6, но катализаторът му е свален, ще ползва отстъпки, а реално ще замърсява повече. Предизвикателствата предстоят тепърва и това е целта на Кръглата маса, която организира Асоциация „Активни потребители“, заяви председателят й Богомил Николов.
По думите му е необходимо е да се търсят реални действия, които да доведат до промените в качествата на въздуха.
Най-голямо внимание трябва да се обърне на годишните технически прегледи. Сега има автомобили, които оставят след себе си облаци от дим, което означава, че този автомоби, дори и да има някакъв сертификат за качество, той на практика не е изправен и когато отиде на технически преглед, реално нищо не се случва.
Всички знаем, че КАТ е с вързани ръце, няма мобилни газ анализатори или ако има, те се броят на пръстите на едната ръка и могат да проверяват само бензинови автомобили, но не и дизелови. Това означава, че кучето си лае, керванът си върви.
Държавата не само че може, но и трябва да субсидира закупуването на по-незамърсяващи автомобили. Такава практика съществува от няколко години у нас – Националният доверителен еко фонд субсидира закупуването на нови електромобили, но могат да кандидатстват само администрации и общини. Граждани и фирми не могат да кандидатстват за финансиране. Не виждам никакъв проблем този фонд да се отвори и към гражданите, както това се случва в повечето западноевропейски държави, включително и в Румъния. Във Франция средствата за тези автомобили идват от налозите на най-замърсяващите превозни средства. Важното е да има воля в тази посока, а не имитация на борбата с опасния въздух, заяви още Николов.
Чуйте интервюто от звуковия файл:
Министър Красимира Стоянова предлага разделяна на жп мрежата у нас на 3 лота – 1. София-Пловдив-Бургас 2. София-Горна Оряховица-Варна 3. Всички останали линии Разделението се прави с цел предстояща либерализация на жп транспорта у нас. „ Тези 3 лота не са най-ефективният начин за разделението на..
Какво се случва във Велинград, след направената втора проба на чума по овцете? Все още няма доказателства за чума, само се предполага нещо такова, БАБХ продължава да не дава никакви документи на хората! Това заяви по Радио Пловдив Йордан Мицикулев – активист на партия „Величие“ в Пазарджик. Той е сред организаторите на..
В програма "Ден след ден разговор" с професор Дойчо Димов – дългогодишен преподавател по овцевъдство и козевъдство в Аграрния университет за установеното огнище на чума във Велинградско. Проф. Димов каза, че гледа с тревога и внимание на събитие във Велинград, защото това е извънредно събитие. "Опасността там е да се ликвидират 1700 овце и това..
Очакваме средномесечните температури да са близки до климатичните норми. По отношение на валежите – очакваме те също да са нормални за декември. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Анастасия Кирилова, синоптих в НИМХ, която е изготвила месечната прогноза за декември. Най-ниските очаквани температури са между -10 и -5 градуса, а..
В програма "Точно днес" коментираме и възможните сценарии тази седмица в 51-то НС. Ще успеят ли депутатите да започнат работа по същество и да изберат председател? Темата коментираме със Свилен Трифонов , депутат от коалиция „Продължаваме промяната-Демократична България“. Трифонов в началото коментира, че всички депутати от ПП-ДБ ще подкрепят..