На голяма видеостена 15 монитора показват едновременно в реално време наблюдаваните кръстовища. Видеокадрите се сменят постоянно от операторите, които следят за трафика и при необходимост могат да се намесят за ръчно управление на зелената вълна, разказа ръководителят на центъра Маньо Петров.
Същността на „умните“ светофари се състои в способността им да определят степента на натовареност и да регулират пропусквателността, обясни той.
По думите му, въпреки удобството, което предоставяха цифровите „броячи“ под семафорите, те са необратимо демонтирани, тъй като е преценено, че новото технологично оборудване ги е направило ненужни.
Работата на диспечерите изисква огромна концентрация, понеже освен наблюдението, при необходимост те са обучени и да осигуряват логистична подкрепа на полицията. Така например, от тях се изисква светкавична ориентация и моментална реакция в случай на катастрофи, тъй като първи виждат инцидента и веднага сигнализират пътна полиция по пряка връзка, добави мениджърът на центъра. В тази връзка, помощта им е безценна в случай на спорадични безредици и дори при криминални престъпления, заради големият обхват на видеорегистраторите.
Освен голямата видеостена с 15 монитора, пред всеки има персонален компютър за конкретно наблюдение на определена точка. Разположената техника показва в момента броят на колите по всички платна в даден участък, както и средната скорост на движение във всеки един момент. За съжаление, почти през цялото време по централните булевардите тя е много над разрешената от закона за градски условия и достига средно до 80 км. в час, констатираха диспечерите.
Програмата нагледно демонстрира, че скорост, близка и под максимално разрешената се отчита единствено по точките на задръстване и то за кратко.
Трафикът в Пловдив е много напрегнат, а ремонтите го утежняват още повече, призна шефът на диспечерите Маньо Петров.
Според експертите градските пътни артерии са проектирани в средата на миналия век, когато никой не е предполагал днешният наплив от автомобили, чийто брой по улиците дневно вече надхвърля 200 хиляди. В това число влизат и приходящите от други населени места, които работят в града.
Днес в Центъра за управление на градския трафик бе обявен ден на отворените врати за граждани, който обаче предизвика минимален иннтерес от тяхна страна.
Катастрофа е възникнала около 17.30 ч. на входа на с. Ягодово, съобщиха от пловдивската полиция. Според първоначалната информация, 20-годишен водач не спрял с микробуса си на знак "стоп" и бил ударен от движещ се с предимство тежкотоварен камион. Алкохолните проби на двамата водачи са отрицателни, посочват от полицията. Младежът е откаран в..
Кметският наместник на хисарското село Мало Крушево и бивш кмет на Красново Цвятко Истилянов, синът му Петър и неговият приятел Валентин Джевизов остават в ареста. Това реши преди минути Районният съд в Пловдив, като мярката подлежи на обжалване пред Окръжния съд. Трима в ареста, пребили мъж за чат с жената на един от тях Тримата са..
Районната прокуратура в Пловдив задържа под стража за 72 часа 25-годишен мъж за извършени телефонни измами за близо 27 000 лева. Повдигнато му е обвинение за имамите, при които са пострадали двама пенсионери на 77 и 75 години. По делото е установено, че на 21 юни тази година в дома си в Пловдив непознат мъж позвънил на единия пенсионер, като се..
Между 75 и 100 хил. моторни превозни средства всеки ден влизат в Пловдив, сочат данни на данъчната служба за регистрираните МПС на територията на община Пловдив, от "Пътна полиция" и общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта", съобщи заместник-кметът по строителство, инвестиции и общинска собственост на Община Пловдив инж. Тошо..
До края на годината камерите на ТОЛ системата имат готовност да започнат да снимат за скорост, обяви в Пловдив служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова. Служебният кабинет внесе изменение в Закона за движение по пътищата, където дефинираме именно "средна скорост", за да може тя да бъде правоприлагана", каза..