На голяма видеостена 15 монитора показват едновременно в реално време наблюдаваните кръстовища. Видеокадрите се сменят постоянно от операторите, които следят за трафика и при необходимост могат да се намесят за ръчно управление на зелената вълна, разказа ръководителят на центъра Маньо Петров.
Същността на „умните“ светофари се състои в способността им да определят степента на натовареност и да регулират пропусквателността, обясни той.
По думите му, въпреки удобството, което предоставяха цифровите „броячи“ под семафорите, те са необратимо демонтирани, тъй като е преценено, че новото технологично оборудване ги е направило ненужни.
Работата на диспечерите изисква огромна концентрация, понеже освен наблюдението, при необходимост те са обучени и да осигуряват логистична подкрепа на полицията. Така например, от тях се изисква светкавична ориентация и моментална реакция в случай на катастрофи, тъй като първи виждат инцидента и веднага сигнализират пътна полиция по пряка връзка, добави мениджърът на центъра. В тази връзка, помощта им е безценна в случай на спорадични безредици и дори при криминални престъпления, заради големият обхват на видеорегистраторите.
Освен голямата видеостена с 15 монитора, пред всеки има персонален компютър за конкретно наблюдение на определена точка. Разположената техника показва в момента броят на колите по всички платна в даден участък, както и средната скорост на движение във всеки един момент. За съжаление, почти през цялото време по централните булевардите тя е много над разрешената от закона за градски условия и достига средно до 80 км. в час, констатираха диспечерите.
Програмата нагледно демонстрира, че скорост, близка и под максимално разрешената се отчита единствено по точките на задръстване и то за кратко.
Трафикът в Пловдив е много напрегнат, а ремонтите го утежняват още повече, призна шефът на диспечерите Маньо Петров.
Според експертите градските пътни артерии са проектирани в средата на миналия век, когато никой не е предполагал днешният наплив от автомобили, чийто брой по улиците дневно вече надхвърля 200 хиляди. В това число влизат и приходящите от други населени места, които работят в града.
Днес в Центъра за управление на градския трафик бе обявен ден на отворените врати за граждани, който обаче предизвика минимален иннтерес от тяхна страна.
Сдружение "Бизнесът за Пловдив" не приема готвеното повишение на такса „Битови отпадъци“ за граждани и стопански субекти, поради липса на мотиви, обуславящи подобна мярка. В позиция на организацията, разпространена тази сутрин, се казва, че аргументите на администрацията са неубедителни и показват единствено липса на ефективност при управлението на..
Жителите на Горнослав се очаква да присъстват в Административния съд в Пловдив на заседание по делото за добив на мрамор в кариера край асеновградското село. То е образувано по искане на Ели Корбетова, бившата кметица на Горнослав, и е срещу решение на Общото събрание на хората от селото. Адвокат по делото е Снежана Стефанова от Местния..
Съветниците от Община "Марица" единодушно гласуваха да бъде осигурена финансова подкрепа за 267 деца в неравностойно положение. В навечерието на Рождественските празници помощ ще получат 106 сираци и 161 деца с увреждания. Финансова подкрепа е осигурена и за деца, показали високи спортни резултати. Сред тях са художествената гимнастичка от Рогош..
На 26 ноември Православната църквата почита паметта на св. Стилиян, когото наричат още Детепазител. Светецът е закрилник на децата и особено на кърмачетата. Стилиян е име с гръцки произход и означава „стълп“- старинна форма на „стълб“ . Свети Стилиян е роден в Пафлагония Мала Азия. Живял е в края на IV и началото на V век. Стилиян раздал..
Цената на водата на 28-те ВиК дружества в страната ще се промени от началото на 2025 г. Това сочат разчетите на Комисията за енергийно и водно регулиране, заложени в проект на решение, което ще бъде публично обсъдено на 28 ноември – четвъртък, в сградата на регулатора. В Пловдив водата ще поскъпне с 4%, в Пазарджик цената ще се вдигне с 0,3%, а за..