"Не намирам пропуски в работата на Агенция "Пътна инфраструктура", които да са довели до трагедията край Своге", това каза след близо 90-минутния си разпит в Националното следствие Дончо Атанасов, бивш шеф на агенцията и настоящ член на нейния Управителен съвет:
След разпита Дончо Атанасов подчерта, че АПИ си е свършила работата и е препратила на “Трейс“ всички сигнали за нередности по пътя и дотам стигали правомощията на агенцията. Атанасов твърди, че това бил европейски стандарт. До края на гаранционния период, а той изтича през декември, фирмата-извършител на ремонта, да носи единствена отговорност. В случая става дума за “Трейс“-Своге, както стана ясно. "Каквото сме могли, сме направили“, каза няколко пъти Атанасов. На участъка е имало повече пътни знаци, отколкото е трябвало, установила проверка там. А над 30% от шофьорите карали с превишена скорост.
“Това, което е могло да се направи, сме го направили, ремонтирането е в гаранционен срок. Сложили сме знаци, ограничили сме скоростта драстично. Превишението на скоростите, на които имаме замерване, е над 30-40% на всички автомобили. Включително и за тежкотоварни и за автобуси“, коментира Атанасов.
Дончо Атанасов поема Агенция "Пътна инфраструктура" през 2017 г., когато се твърди, че е имало тежка комуникация с фирма "Трейс" във връзка с неравностите по пътя, които не са били отстранени.
Бившите шефове на Агенция "Пътна инфраструктура" влязоха без адвокати, което означава, че на този етап никой от тях няма как да стане обвиняем, въпреки че има подозрение, че поне един от двамата ще бъде обвинен за случая с пътя.
На разпит, в качеството му на свидетел, беше и Лазар Лазаров, оглавявал Пътната агенция преди Дончо Атанасов. Заради следствената тайна той отказа да каже за какво е бил питан от следователите. Даде обаче оценка на пътния участък, при катастрофата, където в събота загинаха 17 души.
“Минавал съм, хиляди коли минават всеки ден оттам без инциденти, което е доказателство, че тези завои се взимат“, коментира Лазаров.
Лазар Лазаров беше директор на АПИ от 2011 до 2016 година с две прекъсвания. Именно по време на тези прекъсвания, едното през 2014 година, когато е бил полаган асфалтът, и другото – през 2016-а, когато е бил издаден акт 16, бяха основанията му да каже, че не смята, че ще бъде обвинен.
Двамата бивши директори на Агенция "Пътна инфраструктура" Дончо Атанасов и Лазар Лазаров бяха разпитани в Националното следствие. Това са поредните разпити по трагедията край Своге и в частта на разследването, свързана със състоянието на пътя.
Лазар Лазаров и Дончо Атанасов даваха показания в качеството на свидетели. Досега единствен обвиняем за тежката катастрофа край Своге е шофьорът на автобуса Григор Григоров.
В четвъртък на разпит в Националното следствие бяха регионалният министър Николай Нанков и настоящият шеф на АПИ Светослав Глосов, както и над 20 души, които са били част от комисията, приела този път. Пак в четвъртък Николай Нанков заяви, че непременно трябва да има наказани хора от държавната администрация заради липса на контрол на пътя.
Служители на Националната следствена служба вземат проби от пътя, където стана катастрофата край Своге. Процесуално-следствените действия продължават с тежка механизирана техника под надзора на Националната следствена служба и лично от директора ѝ..
Трима министри подадоха оставки заради тежката катастрофа край Своге - на вътрешните работи Валентин Радев, на транспорта Ивайло Московски и на регионалното развитие Николай Нанков. Причината е, че не са се справили добре заради недобра комуникация..
Всички отговорни институции трябва да бъдат разследвани за тежката катастрофа край Своге, заяви бившият министър на регионалното развитие Лиляна Павлова. Самата тя до момента не е призовавана на разпит за изпълнението на ремонта на пътния участък, където..