Не подкрепям поправките в Закона за горивата и в неговата цялост не по политически, а - по професионални причини, заяви Георги Търновалийски – член на бюджетаната комисия в Парламента и на Комисията за борба с контрабандата, оглавявана от Емил Димитров – Ревизоро, вносител на попоправките.
По думите му законът има за цел да регулира икономическите отношения с икономическите оператори на продукти и си е поставил за цел борба с укриването на данъци.
Този Закон обаче е чисто административен, устройствен и трябва да урегулира едни отношения. Ако специфичните закони като закона за акцизите и данъчните складове и Закона за ДДС и наредбите им не са могли да решат тези отношения, новият закон в никакъв случай няма да реши проблема с контрабандата на горива, а ще създаде по-голям проблем.
Регулирането на данъчни отношения само чрез данъчни закони. Те вече са въвели регулации и са синхронизирани с изискванията на ЕС. Сега въвеждаме нови изисквания, за които няма нотификации. Ще има много проблеми и с дискриминационните текстове, така че не вярвам този закон да пребори сивата икономика.
Имаме вече два специални закона. Първоначалният вариант беше Министерството на икономиката да извършва контрола по тази дейност върху горивата. Между двете четения обаче МИ изчезна и същата администрация, която и досега извършва контрола по тези дейности, ще продължи да извършва контрол и по този закон. МФ става водещо и неговите агенции и НАП ще осъществяват контрол. Те и досега го осъществяват и ако не са се справили с източването на данъците, няма кой да ни убеди, че дейността им ще стане по-ефективна с този закон.
Като цяло МФ подкрепя законопроекта в неговата философия – борбата със сивата икономика и урегулирането на този пазар като дух. Но когато зададохме въпроси, становищата на министъра на финансите се различават. Той посочва слабостите – имаме данъчно законодателство и там, където то се разминава с този закон, ние ще имаме проблем.
По думите му, няма и оценка за въдействие, а именно какъв финансов ресурс е необходим за дейностите, откъде ще дойдат тези средства, как ще бъде създадена и обезпечена администрация да извършва тези дейности.
Агенция митници ги интересува акциза. НАП гаранции има връзка и следи горивата от много време. Защо е нужжно да има нови функции, кой ще ги извършва? Създават се много административни пречки пред бизнеса и администрацията няма да бъде така по-ефективна.
Търновалийски отхвърли обаче твърдението, че законът е лобистки, но бе скептичен че той ще успее да постигне целите си.
Не може един устройствен закон да бъде изготвен от 1 народен представител и той да влезе в министерството, без да е направен финансов анализ и оценка на въздействието. Предполагам, че законът няма да издържи и че ще бъде атакуван и от Конституционния съд по начина, по който е направен като процедура.
Ние предложихме на вносителя да го оттегли, да ичистим текстовете и тогава да го внесе, но той отказа. Още на първо четене вносителят Емил Димитров заяви, че е готов да го промени на 90%, между двете четения той вече е променен на 100% и ние сме объркани.
Големият бизнес прие обаче поправките, защото те са като съвносители на този законопроект. Те застъпват тезата, че така ще се пребори контрабандата на горива.
Чуйте цялото интервю от двуковия файл:
Общо 1007 умрели и 31 ранени достигна броят на птиците, открити край Копривщица. Това съобщиха от Спасителния център за диви животни на неправителствената организация „Зелени Балкани“. По-рано през седмицата оттам заявиха, че в първия ден на новата година са получили сигнал за загинали и ранени планински чинки, като аутопсията и анализът дават..
Има ли потенциал природният газ не само като индустриално, но и като битово гориво? Основен въпрос в предаването „Ден след ден“, а отговорите търсим от Мария Кръстева, ипълнителен директор на Българската асоциация „Природен газ“. „Борсовата цена на природния газ остава значително по-ниска от електроенергията, но заради субсидирането –..
Когато по Коледа доста населени места останаха без ток заради тежкия сняг, много хора работиха при много тежки условия, за да възстановят електроподаването. Това каза в предаването "Ден след ден" Петър Костадинов , говорител на ЕВН. Той обясни, че дружеството разполага с достатъчно аварийни екипи и техника, но заради прекалено обилния сняг е имало..
Приемането ни в Шенген на практика е приключване на процеса на пълноправното приемане на България в ЕС - общност на свободно движение на стоки, хора и капитали. Да припомним, че в Шенгенското пространство има и няколко страни, които не са членове на ЕС като Лихтенщайн и Швейцария, каза в предаването "Точно днес" Йордан Божилов , председател на..
България засяда, ако изостави Плана за възстановяване и устойчивост. Това коментира Павлин Стоянов, специалист в сферата на енергетиката и климата и автор на платформата Климатека във връзка с решението на Брюксел през декември да откаже второто плащане към България по ПВУ. По думите му има голяма опасност страната ни да загуби поне..