Шест месеца преди Пловдив – Европейска столица на културата – организатори на събития, които попадат в програмата със спечелени проекти, искат промяна в начина на финансиране и повече подкрепа от екипа на фондация „Пловдив-2019“.
Писмото е покана за разговор с фондация „Пловдив 2019“. Целта е да изпълним проектите по-качествено, по-лесно и без стрес. По някакъв начин това ще доведе до по-голямата тежест и стойност на онези неща, които правим, това заяви Кръстю Кръстев, директор на Драматичен театър-Пловдив.
Искането за увеличаване на авансовото плащане, се прави сега, защото остава малко време до Европейска столица на културата
Както знаете – сроковете са много кратки, а когато човек започне да прави такъв проект, излизат и много допълнителни неща, които не е възможно да се планират докрай. Хората, които реализират по-малките проекти, попадат в много стресови ситуации. Смятам, че този проблем може да се реши, обясни Кръстю Кръстев.
Качеството на проектите за „Европейска столица на културата“ няма да пострада, убедени са Кръстю Кръстев и Кирил Велчев
Не смятам, че качеството на проектите ще падне, но смятам, че в някои случаи може да се придобие още по-голямо качество. Като виждаме, че нещата имат потенциал да станат още по-добри, защо да не го използваме?, пита Кръстев.
Изпълнителният директор на Фондация „Пловдив 2019“ Кирил Велчев заяви, че писмото на творците ще бъде гледано на заседание на УС на Фондация „Пловдив-2019“ утре, а днес то ще се обсъди от финансистите и юристите на организацията.
Мисля, че е съвсем нормално да вземем под внимание някои неща, които са свързани с авансовото плащане на проектите и то да бъде малко по-високо. Но има и друга гледна точка – съгласете се, че 70% авансово плащане на проект – нали разбирате, че ние сме една публична структура, разходваме средства на гражданите на Пловдив, заяви Велчев и допусна, че може да се говори за авансово плащане на 50% от сумата на проектите. Окончателното решение ще се вземе от УС.
Кирил Велчев обаче е категоричен, че няма да се стигне до откази от проекти, ако сегашния модел на финансиране не се промени.
Интервютата с Кръстю Кръстев и Кирил Велчев можете да чуете в звуковия файл.Тазгодишният лауреат на Годишната награда на Галерия „Дяков“ за принос в развитието на живописта Пламен Монев открива изложбата си „Между Черно и Бяло море“. Живописните му платна водят почитателите на места, където очите се изпълват с необятността на морската шир, дори когато тя е само загатната. Монев е завършил Националната..
Куклената актриса Мария Лазарова написа първата си книга за деца. Повече от 25 години животът й е свързан с ДКТ Пловдив, където участва в стотици постановки, превръщайки се в познати и непознати герои. През 2000 година напуска трупата и се отдава на магията на телевизията. Заедно с нейния син Георги Лазаров – актьор и режисьор, създават..
Книгата на Юлияна Антонова Мурата „Хай хай, Япония“ ще бъде представена в Дом на културата „Борис Христов“. Това е последната книга от четирилогията с кратки разкази по истински случаи и е послание за приятелство. Юлияна Антонова-Мурата е завършила 91-ва Немска езикова гимназия „Проф. Константин Гълъбов“ и немска филология и психология..
Спектакълът „Метаморфози по Овидия" на Драматичен театър „Никола Вапцаров“ – Благоевград е поредното заглавие, което пловдивската публика ще види в рамките на 28-то издание на Есенния международен театрален фестивал „Сцена на кръстопът“. Спектакълът под режисурата на Стайко Мурджев и сценография и костюми на Никола Налбантов е с номинация Икар..
Националният театър на Будапеща – Унгария представя „Вицекралят Банк“ от Йожеф Катона на Голяма сцена на Драматичния театър. Режисьор на спектакъла е Атила Виднянски. Мащабната историческа драма с размаха на Шекспирово платно разказва за смутните времена на Средновековието. Пиесата заема особено място в историята на Унгария. Забранена от..