Какво означава отказът на ЕП да подкрепи текстовете на транспортната комисия и какви биха били последствията от това за българските превозвачи. Съществува ли все пак компромис и къде е той и накъде в създалата се ситуация ще попитаме изпълнителния директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
Той посочи, че след срещата на върха, съпътствана с протеста на международните превозвачи, всички са видели ясна заявка за компромис.
За този компромис говорят всички, а в същото време не се вижда заявка за компромис от тяхна страна.
Усилието ни сега е да се обърнем към нашите евродепутати и те да ангажират всички техни позиции да съберат необходимите подписи, за да се внесат нашите предложения. Призоваваме да спре разединяването на бранша и всеки да работи за това. Когато има диалог, нещата се получават.
Очакваме първата седмица на юли, когато в ЕП ще се гласува. Дотогава нашите евродепутати трябва да са внесли текстовете, да намерят съответната подкрепа сред разумните евродепутати от Западна Европа, които да припознаят позицията ни и видят, че се нарушават основни принципи на ЕС, на общия пазар и чак тогава ще направим анализ на ситуацията.
Имаме нагласа, че до края на утрешния ден ще са готови всички текстове и ще можем да очертаем и конкретни стъпки, по които ще вървим с всички колеги. За нас обаче е видимо, че тези колеги от Западна Европа не искат да се отива към компромис и да чуят нашите аргументи.
Всеки разумен човек от този бизнес вижда, че правилата, които се налагат, са чисто корпоративни и целят да извадят от общия пазар страните от Източна Европа за сметка на Западна Европа. Това е философията на пакета „Макрон“.
Интервюто - от звуковия файл:
Пътят Рудозем - Ксанти остава затворен, въпреки че втори ден България вече официално е пълноправен член на Шенгенското пространство. Отварянето на пътната връзка между България и Гърция при незаработилия граничен пункт се отложи заради закъснение в изграждането на пътя от гръцка страна. Пред Радио Пловдив областният управител на Смолян Захари..
2025 година поставя началото на новото поколение Бета. Бебетата, които ще се раждат от началото на годината до 2035 година ще бъдат част от това поколение. "Най-характерното за това поколение ще бъде, че ще се развива в условията на Изкуствен интелект. За предишното поколение беше характерен преходът от аналогови към цифрови технологии, докато..
Подобряване на градския транспорт, чистота на града и реализиране на нови инфраструктурни проекти ще са приоритетите тази година пред Община Пловдив. Това заяви в интервю за Радио Пловдив пловдивският кмет Костадин Димитров. През 2025 година администрацията ще кандидатства за държавно финансиране с проекти за над 70 милиона лева. Сред..
"Икономическите трудности в Германия със сигурност ще доведат до проблеми в периферни страни като България", смята икономистът Стоян Панчев. "В Унгария, която е много по-интергирана във веригата за доставки на германското автомобилостроене, вече виждаме рецесия", даде пример той. Стоан Панчев припомни също, че през миналата година реален дебат..
Каква ще бъде политическата 2025 година не само във вътрешнополитически, но и в геополитически аспект? Анализът за програма "Точно днес" направи доцент Иво Инждов, политолог и университетски преподавател. Според него е много възможно тази година България да има редовно правителство, но не се знае дали то ще бъде конструирано през януари, след като..