Текстът за задължителното членство в създаващата се Българска автомобилна камара ще отпадне. Това обеща часове преди протеста на превозвачите председателят на групата на ГЕРБ в парламента Цветан Цветанов. Той не даде категоричен отговор дали управляващите са склонни да оттеглят изцяло оспорвания от бранша и опозицията законопроект.
От ГЕРБ призоваха за диалог и заявиха готовност за компромиси по законопроекта.
„Задължителното членство отпада и то ще бъде доброволно“.
Това е първа стъпка към удовлетворяване на исканията на част от бранша. Цветанов обаче допусна, че има неразбиране и не видя смисъл от острото противопоставяне срещу създаването на автомобилната камара.
„Намеренията ни са съвсем добронамерени. Единственото, което се цели е да можем да ограничим възможността за сив сектор, за злоупотреби, които стават някой път и тежките пътни инциденти, които се случват. Нека да видим защо това се случваше досега и дали с тази камара няма да се подобри тази среда на работа“.
Цветанов откри и политическа злоупотреба от страна на БСП по казуса.
„В момента БСП това го възприемат вече като политическа възможност да нажежават някакво напрежение в обществото“.
Той не даде категорични отговори за бъдещето на новите разпоредби.
„Не бих казал категорично дали ще бъде оттеглен или не. Във формата на диалог сме готови на всякакви възможни компромиси“.
От БСП обаче твърдят, че текстът за задължителното членство в новата автомобилна камара не е отпаднал, въпреки обещанието на Цветанов.
Депутатът Георги Свиленски обвини ГЕРБ в тежък лобизъм в полза на две частни фирми, които стоят зад законовите промени.
„Внасят законопроект, с който искат да изнесат една голяма част от дейността на Министерство на транспорта в частна организация. Искат да направят частно министерство, да си назначат частен министър на транспорта и сега това нещо се опитват да мине през пленарна зала. С този закон искат да задължат всички 17 хиляди транспортни фирми да бъдат членове на тази организация, да плащат членски внос от 1000 до 10 000 лева, те да контролират кой ще извършва тази дейност, на кого ще отнемат лиценза, на кого ще дадат лиценз…“
Около 99 процента от автобусните фирми, обслужващи общински, областни и републикански транспортни схеми и членуващи в Сдружението на автобусните превозвачи се включиха в днешния протест. Данните сочат, че той е подкрепен от около 2 700 автобуса, а..