БСП иска оставката на заместник-кмета по транспорт Златин Велев заради провала на Транспортния проект на Пловдив.
Той трябва да бъде освободен лично от кмета Тотев, тъй като е негово назначение, обясни Николай Радев, председател на групата съветници от БСП в местния парламент.
На предстоящата на 19 юни сесия съветниците от левицата ще внесат декларация с обръщение към кмета Иван Тотев. Ако кметът откаже да освободи Велев, значи трябва да поеме 100-процентна отговорност, категоричен е Николай Радев.
Община Пловдив губи по 82 хиляди лева на ден, тъй като фирмата-изпълнител „Индра“ не може да бъде санкционирана, защото общината е признала с протокол от 17 декември 2015 година, че са изпълнени всички дейности по проекта и се е разплатила изцяло.
Ако общината не беше приела, че Транспортният проект е изпълнен, фирма „Индра“ трябваше да поеме неустойките за срока, в който се изпълнят всички дейности, коментира Николай Радев.
Така ощетените са гражданите на Пловдив, с чиито пари се плащат неустойките за неработещата система за електронно таксуване, GPS-системата и умните светофари, заяви общинският съветник от БСП Иван Петков. Той подчерта, че Златин Велев е излъгал, че системите работят, а община Пловдив е излъгала държавата, че Транспортният проект е изпълнен навреме.
Засега от БСП няма да подават сигнали до ОЛАФ и други отговорни институции, тъй като в този случай Пловдив ще трябва да върне всичките 44 милиона и 300 хиляди лева, каквато е общата стойност на Транспортния проект, съобщи Николай Радев. От левицата ще поискат обаче годишния доклад на Сметната палата, в който трябва да са отразени паричните потоци за всички проекти на община Пловдив. Този доклад трябва да е готов в края на юни.
От своя страна заместник-кметът Златин Велев определи поисканата му оставка от БСП относно като политически спекулации и манипулация.
В съобщение до медиите той уточнява, че проектът „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в гр. Пловдив” е приключен успешно на 31 декември 2015 г. като такова е становището и на управляващия орган по оперативна програма „Регионално развитие“.
По думите на Велев благодарение на проекта Пловдив е първият град в страната с над 48 километра велоалейна мрежа, предоставяйки възможност за алтернативен транспорт. Модернизирани са светофарните уредби на 50 кръстовища и е изграден център за управление на трафика. Още в края на 2015 г. 285 автобуса са оборудвани с устройства и са интегрирани в системата за управление на градския транспорт.
Автомобилният парк е обновен почти изцяло с екологични автобуси „Евро 6“, които постепенно се оборудват се присъединяват към системата за електронно таксуване.Автоматите по спирките също са функционални, като предстои да бъдат пуснат в работен режим след пълното оборудване на новите автобуси. Процесът не спира. По 11 линии - 4, 25, 113, 12, 21, 26, 36, 22, 24, 27 и 93, вече се продават електронни билети и броят им всекидневно нараства. Освен че транспортната услуга непрестанно се подобрява, цената на билета за градския не се е повишила и е 1 лев, подчертава заместник-кметът инж. Златин Велев.
Общинските съветници от БСП би трябвало да са добре запознати с процеса, тъй като именно с решение на Общинския съвет билети се продават както от автоматите, така и от кондукторите. По същия начин стои и въпросът за паралелната продажба на електронните и стандартните досега абонаментни карти за градски транспорт. Автоматите по спирките също са функционални, като предстои да бъдат пуснат в работен режим след пълното оборудване на новите автобуси. Това също е вследствие на прието от Общинския съвет, включително с представители на БСП, решение, с което се измени и допълни механизмът за разпределяне на субсидиите, които Община Пловдив изплаща на превозвачите.
За разлика от БСП, успешната реализация на проекта получи високо признание от непредубедени институции и организации. На осмото издание на един от най-големите и влиятелни дигитални и технологични форуми Webit Festival за изграждането на Центъра за управление и контрол Община Пловдив получи наградата в категорията за най-добра иновация за мобилност за 2017 година в съвременния транспорт и свързаните с него дейности.
Специална делегация от Европейската комисия също посети Центъра за управление на трафика и се запозна с реализацията на проекта.
Научна конференция за климатолечението започва в Пампорово. Български и германски учени в областта на климатолечението участват в научна конференция, която се провежда от днес до събота в курорта Пампорово. Конференцията е на тема “Съвременен поглед върху климатолечението в община Чепеларе”. Научната дискусия ще бъде открита с представяне на..
ПП-ДБ питат кмета на Пловдив знае ли Общината кои са нейните имоти и как да ги запази за пловдивчани. Общинските съветници от „Продължаваме Промяната - Демократична България“ внесоха питане към кмета на Пловдив Костадин Димитров, след сигнал до тях от Асен Стефанов, бивш директор на Пловдивския общински инспекторат и на териториалната..
Общинските съветници решават за поставянето на паметна плоча на чешкия журналист и общественик Владимир Сис на фасадата на Радио Пловдив. Сградата на медията е построена със средства събрани и дарени от Владимир Сис, като първоначално в нея се е помещавал Домът на изкуствата и печата. Това се случва непосредствено след Чирпанското земетресение..
Дарение от портативен ехограф и спринцовка-помпа получи Клиниката по детска хирургия в УМБАЛ „Свети Георги“ в Пловдив. Стойността им е 10 000 лева и е от студентите-медици. Сумата е събрана по време на благотворителния им пролетен бал през април. Акцията е била насочена за набиране на средства за закупуване на апаратура за клиниката...
Отново пламна Младежкия хълм, видя репортер на Радио Пловдив. Пожарът се разгоря надвечер в северната част на хълма под билото. Към мястото отидоха два пожарни автомобила. Сигналът е подаден в 17:52 ч., съобщиха от пресцентъра на РДПБЗН-Пловдив. Впоследствие пожарът е потушен. Изгорели са около 100 кв. м. сухи треви. Екип от огнеборци ще остане..