БСП иска оставката на заместник-кмета по транспорт Златин Велев заради провала на Транспортния проект на Пловдив.
Той трябва да бъде освободен лично от кмета Тотев, тъй като е негово назначение, обясни Николай Радев, председател на групата съветници от БСП в местния парламент.
На предстоящата на 19 юни сесия съветниците от левицата ще внесат декларация с обръщение към кмета Иван Тотев. Ако кметът откаже да освободи Велев, значи трябва да поеме 100-процентна отговорност, категоричен е Николай Радев.
Община Пловдив губи по 82 хиляди лева на ден, тъй като фирмата-изпълнител „Индра“ не може да бъде санкционирана, защото общината е признала с протокол от 17 декември 2015 година, че са изпълнени всички дейности по проекта и се е разплатила изцяло.
Ако общината не беше приела, че Транспортният проект е изпълнен, фирма „Индра“ трябваше да поеме неустойките за срока, в който се изпълнят всички дейности, коментира Николай Радев.
Така ощетените са гражданите на Пловдив, с чиито пари се плащат неустойките за неработещата система за електронно таксуване, GPS-системата и умните светофари, заяви общинският съветник от БСП Иван Петков. Той подчерта, че Златин Велев е излъгал, че системите работят, а община Пловдив е излъгала държавата, че Транспортният проект е изпълнен навреме.
Засега от БСП няма да подават сигнали до ОЛАФ и други отговорни институции, тъй като в този случай Пловдив ще трябва да върне всичките 44 милиона и 300 хиляди лева, каквато е общата стойност на Транспортния проект, съобщи Николай Радев. От левицата ще поискат обаче годишния доклад на Сметната палата, в който трябва да са отразени паричните потоци за всички проекти на община Пловдив. Този доклад трябва да е готов в края на юни.
От своя страна заместник-кметът Златин Велев определи поисканата му оставка от БСП относно като политически спекулации и манипулация.
В съобщение до медиите той уточнява, че проектът „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в гр. Пловдив” е приключен успешно на 31 декември 2015 г. като такова е становището и на управляващия орган по оперативна програма „Регионално развитие“.
По думите на Велев благодарение на проекта Пловдив е първият град в страната с над 48 километра велоалейна мрежа, предоставяйки възможност за алтернативен транспорт. Модернизирани са светофарните уредби на 50 кръстовища и е изграден център за управление на трафика. Още в края на 2015 г. 285 автобуса са оборудвани с устройства и са интегрирани в системата за управление на градския транспорт.
Автомобилният парк е обновен почти изцяло с екологични автобуси „Евро 6“, които постепенно се оборудват се присъединяват към системата за електронно таксуване.Автоматите по спирките също са функционални, като предстои да бъдат пуснат в работен режим след пълното оборудване на новите автобуси. Процесът не спира. По 11 линии - 4, 25, 113, 12, 21, 26, 36, 22, 24, 27 и 93, вече се продават електронни билети и броят им всекидневно нараства. Освен че транспортната услуга непрестанно се подобрява, цената на билета за градския не се е повишила и е 1 лев, подчертава заместник-кметът инж. Златин Велев.
Общинските съветници от БСП би трябвало да са добре запознати с процеса, тъй като именно с решение на Общинския съвет билети се продават както от автоматите, така и от кондукторите. По същия начин стои и въпросът за паралелната продажба на електронните и стандартните досега абонаментни карти за градски транспорт. Автоматите по спирките също са функционални, като предстои да бъдат пуснат в работен режим след пълното оборудване на новите автобуси. Това също е вследствие на прието от Общинския съвет, включително с представители на БСП, решение, с което се измени и допълни механизмът за разпределяне на субсидиите, които Община Пловдив изплаща на превозвачите.
За разлика от БСП, успешната реализация на проекта получи високо признание от непредубедени институции и организации. На осмото издание на един от най-големите и влиятелни дигитални и технологични форуми Webit Festival за изграждането на Центъра за управление и контрол Община Пловдив получи наградата в категорията за най-добра иновация за мобилност за 2017 година в съвременния транспорт и свързаните с него дейности.
Специална делегация от Европейската комисия също посети Центъра за управление на трафика и се запозна с реализацията на проекта.
ГДБОП разби организирана престъпна група, извършвала данъчни престъпления и изпиране на пари в особено големи размери чрез покупко-продажба на луксозни моторни превозни средства. Арестувани и обвинени са 4-ма души, проверени са 9 автокъщи, иззети са над 30 автомобила, 8 от които в двора на частен имот. До момента е установено, че нанесената щета на..
Служителите от „Фискален контрол“ на НАП проверяват по-големите борси, тържища и хранителни магазини в цялата страна, сред които и борсата в пловдивското село Първенец. Контролните действия са част от правителствените мерки за скъсяване на веригата на доставки и ограничаване на нелоялните практики при хранителните вериги. Данъчните инспектори..
На 404 милиона 557 хиляди лева ще възлиза субсидията от централния бюджет за финансовата рамка на Пловдив за 2025 година. Това показват данните от проекта на бюджет на страната, публикаван за обществено обсъждане. Общата субсидия за делегираните от държавата дейност е за малко над 391 милиона лева, а изравнителната субсидия възиза на почти 7..
УМБАЛ "Свети Георги" – Пловдив се присъедини към глобална програма на Международната фондация за остеопороза, с която се улеснява прилагането за грижи след фрактури и за вторичната им профилактика. В екипа участват както специалисти от Клиниката по ревматология на болницата, така и студенти по вътрешни болести и ревматология. Всички те не само..
Трима от четиримата общински съветници на ДПС в Смолян напускат партията и ще направят група „ДПС – Ново начало. Сред напусналите е и Велко Хаджиев, който беше председател на групата на ДПС-Доган в местния парламент. Другите двама са Минчо Симов и Виждана Младенова. Велко Хаджиев обясни, че сред мотивите за напускане на ДПС с почетен..