Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Ще следим много внимателно 120-те страници на мобилния пакет

Транспортните работници вече отпаднаха от директивата за командировки, това за нас е сериозно постижение

След гласувания в Европейския парламент т.н. „закон Макрон“ говорим за социалния пакет “Мобилност“ за международните превозвачи. 

Коментар на  Ангел Траков, собственик на транспортна фирма в Пловдив. Той е и председател на УС на Съюза на междунородните превозвачи.

Ангел Траков каза, че става въпрос за стратегически пробив, чрез който се поставя ново начало в преговорите за мобилния пакет. 

Смятаме, че нещата ще вървят в процес на диалог и преговорите ще вървят в наша полза, смята Траков. Според него спорните моменти, по които са имали забележки и притеснения, за повечето от тях има постигнати изменения. 

Нас ни касае връщането у дома за водача, старият текст бе на всеки три седмици шофьорът да се връща у дома. Ние смятаме, че това бе рестрикция спрямо гражданите на ЕС, важно е, че това изискване отпадна. Отпадна и категорчината забрана за почивка в кабината на водача, но има уточнение, че автомобилът трябва да е спрян на места със санитарни изисквания, поясни още председателят на УС на СМП. 

Ще водим до край тази битка, ще следим всичко, защото проблемът е много тежък за малките и средни фирми от бранша, обеща Траков. По думите му заплахата за излизане от ЕС, за коeто призоваха транспортните фирми е била крайна мярка, но реално не е имало диалог до вчера. 

До вчерашното гласуване нямаше никаква индикация, че нещата  вървят в посока на диалог и на преговори. Ние от една година и половина водим всякакви разговори във всякакви комисии в Европейския парламент и реално на нашите аргументирани доводи няма отговори, няма диалог и просто бяхме обезнадеждени затова и вчера се принудихме малко по-рязко да го кажем, но това  в момента не е тема, защото нещата претърпяха пълен обрат и това е инструмент, който бихме го ползвали  действително ако не се вървеше в посока на преговори, на диалог и на разбирателство.

Реакцията в България ми дава повод за гордост, защото аз го приемам много лично като страна от бранша, защото явно имаме доста силен и обединен бранш, който показа една ясна позиция с доста мотивирани аргументи, които бяха разбрани от правителството и от цялата общественост и това може би даде силна позиция на България, даде ни силата да заявим нашата позиция, която беше чута явно в Европа. Това е повод за гордост и повод за благодарност към цялото правителство, към всички парламентарни групи, просто това за мене е прецедент, който го нямаше в историята до момента, но наистина за мен това е формулата, с която трябва да вървим и да си защитаваме националните интереси.

Има недостиг на международни шофьори в Европа, има голям недостиг, но това е основната причина според нас, според която се опитват да се прокарат такива мерки. Основната идея на западните фирми беше да се фалират източноевропейските компании, които ги обвиняват в дъмпинг и не знам си в какво още, но това беше най-лесният начин да си набавят кадри, защото знаят, че водачите получават доста добро заплащане, имат доста добър стандарт на живот, който със сигурност ще се опитат да си го доставят, при условие, че фалират българските фирми ще се опитат да си го поддържат и най-логичният вариант е те да отидат да работят същата професия в западноевропейски фирми, които ще са отворени и в момента са отворени за тях. Оо те избират нашите компании, защото просто условията са доста по-добри отколкото в западноевропейските, там са си, мога да кажа, бели роби, защото обвиняват ни нас, че ги правим бели роби, но ние си плащаме добре затова и при условие, че в Европа съществува двоен стандарт в контрола, на което сме свидетели ежедневно  всички български превозвачи, не само български, а и румънски и всякакви източноевропейски превозвачи, давам малко обратна връзка от водачите, които са били в европейски фирми и са се върнали при нас  те казват  ние не работи по-малко от 13 – 14 часа на ден. Защо? Защото не ни проверяват. Немски автомобил никой не го спира. Вадят картата, има дигитална карта, с която водачът доказва работното си време, вади картата след като му свършат осемте часа и продължава да кара и той ми казва „Шефе, аз не издържам повече.” За това никой не говори, напротив, говорят, че нашите шофьори взимат дрога и че никой не им обръща внимание, когато се разболеят. Просто много брутално се подходи към проблема от страна на западноевропейските компании е евродепутати. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Пловдивчани настояват за облагородяване на Данов хълм

Пловдивчани, които живеят в района на Данов хълм, излязоха с апел към кмета на район „Централен“  Георги Стаменов и ръководството на община Пловдив за спешни мерки за облагородяване на тепето. Кметът на „Централен“ заяви, че ще поиска в градския бюджет за 2025 година да се заложат 1 млн.лв. за облагородяване и ремонтни дейности на хълма.  В..

публикувано на 04.10.24 в 16:03

В културните институции липсва самоконтрол

"Скандалът с театрите е един огромен шок за цялата гилдия. Не е и лесно да се възприеме. Не ни е приятно, разбира се, но в никакъв случай не бихме искали обаче това да бъде оценката за цялостната театрална дейност в България. Не трябва да бъде по този начин и не ни се иска това да остави някакъв отпечатък върху дейността на хората, които дават..

публикувано на 04.10.24 в 10:39

Светлинно шоу озарява Царския дворец "Кричим"

Паркът на Царския дворец "Кричим" се озарява от магично светлинно шоу, което от около месец наблюдават стотици зрители. Спектакълът Whisper of Lights (Шепот на светлините) е авторско дело на 2-ма млади софиянци, като един от тях е  Георги Колев . "По груби сметки досега са дошли над 10 000 посетители, от всички краища на България. Основно са..

обновено на 03.10.24 в 17:20

Петното е върху цялата гилдия и цапа достойнството ѝ

Петното е върху всички, категоричен е бившият министър на културата Вежди Рашидов, коментирайки скандала с театрите и схемата за фиктивни назначения и източване на средства в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив.  "Тъжно и обидно е. Тъжно е, че това петно е върху цялата гилдия и цапа достойноството ѝ, а обидното е, че е точно в сферата на..

публикувано на 03.10.24 в 16:57

Не очаквам пълномащабна военна операция в Близкия Изток

Не очаквам пълномащабна военна операция и истинско военно противопоставяне между Израел и Иран. Това заяви в интервю за предаването „Ден след ден“ на Радио Пловдив дипломатът-арабист и бивш зам.-министър на външните работи пред Радион Попов. Според него разрастващият се конфликт в Близкия Изток има демонстрационен ефект. „Това е..

публикувано на 03.10.24 в 16:56