Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Европейските бюрократи нямат отговори на BG превозвачите

| обновено на 16.05.18 в 16:58

В очакване на резултата от преговорите за съдържанието на транспортния пакет и на протестите на превозвачите в предаването „Ден след ден“ разговаряме с Ангел Траков – собственик на транспортна фирма в Пловдив, част от екипа, който преговаряше с правителството.

Протестът не е антиправителствен, с него показваме на европейските лидери, които са у нас отношението си към готвените правила. Знам какво са направили нашите експерти в министерството на транспорта. Усилията не са от вчера и не е вярно, че е проспана една година, както твърди опозицията.

Българските и румънските фирми са най- потърпевши, каза в разговора Ангел Траков -  защото сме далече, в периферията на Европа, икономиката ни е по- слаби и готвените рестрикции ще доведат до много фалити в бранша.

Европейските бюрократи нямат отговор на нашите аргументи. Искаме промяна на текстове в пакета, за да са равни превозвачите  в цяла Европа. Ако това не стане, ще поискаме да бъде изцяло отменен, защото иначе сме обречени.

Ние работим по всички правила, спазваме изискванията, а това, че правим дъмпинг въобще не е вярно. Работните заплати са даже и по- високи от тези на шофьорите в Западна Европа.

По отношение на предложение за прибиране у дома на всеки три седмици Ангел Траков обясни, че то ще доведе до ситуация, в която над 3000 автомобила всеки ден ще остават извън пазара, няма да сме конкурентноспособни, натоварва се административната и финансова тежест. Не можем да си го позволим.

Камионите ще бъдат строени утре на Цариградско шосе до 17 часа. В останалите градове, включително и в Пловдив, камиони с транспаранти на протеста ще бъдат на Асеновградско шосе - в лентата  в посока КЦМ.

Георги Иванов е на 45 години от Пловдив и има 20 годишен стаж в международния транспорт. Той обясни, че действащите в момента правила го устройват. Изминава по 12 000 - 13 000 километра на месец, когато е на курс, шофира 9 часа дневно, със задължителни 45 минутни почивки и основна - 11 часа.

Не правим дъмпинг на западния пазар, както твърди френския президент, смята Иванов. Ако се приемат новите правила това означава въобще да не се прибираме в България. Прибирането на 3 седмици ще доведе до хаос по границите, а и бизнесът не е готово да изпълни толкова курсове. Искат да ни принудят да плащаме осигуровките в държавите, в които пребиваме, но за нас не е ясно какви ползи ще имаме- е още аргумент на съмнение.

В момента нашите работодатели взимат равни с европейските заплати и не е алтернатива да се работи за чужда фирма.

Сега проблем са паркингите в чужбина, особено след 17 часа, когато местата стават малко. Налага се спиране на необезопасени места, където често се кради - източва се нафта, крадат се гуми, товари.... Шофьорите предпочитат да спират на бензиностанции, където има санитарни възли, места за отмора и хранене. Твърде скъпо е да се нощува на хотел, смята шофьорът, който е от 20 години по международните пътища и твърди, че кабината на камиона, в която нощува има всички условия за почивка.

По отношение на глобите и отношението на властите - Няма как в държава, където не разбираме езика, да разберем всичко което се изисква при проверка, сподели Георги Иванов.  По думите му често глобите към българските шофьори са и по- високи отколкото на местните превозвачи. Особено силно е полицейското присъствие в Германия, Франция Италия.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Бюрокрацията в закона за доброволците ще ги демотивира

Повече от две десетилетия обществото ни е в очакване на приемане на закон за доброволчеството. Три законопроекта се разглеждат в парламентарните групи на Народното събрание. Ще имаме ли най-сетне закон за доброволчеството и има ли опасност регламентирането на дейността да доведе до злоупотреби? Според Георги Влайков от ДФ "Аварийно спасяване"..

публикувано на 04.03.25 в 11:39

В Асеновград събраха над 50 тоалета за абитуриенти в нужда

Над 50 бални рокли и костюми са събрани в Асеновград в рамките на благотворителна инициатива в подкрепа на абитуриенти, които нямат възможност да си купят скъп тоалет за бала. Кампанията е организирана по идея на асеновградчанката Айтен Мехмедкьова и Народно читалище „Родолюбие“.  Официалните дрехи  се събират в читалището, а от утре - 5 март,  те..

публикувано на 04.03.25 в 10:48

Прави се опит проруска позиция да бъде прикрита с тръмпизъм

Място за неутралитет във войната Русия – Украйна няма. Нещата са ясни – или с Русия, или с Европа. У нас някои си въобразяват, че могат да направят специални отношения с Тръмп и да вкарат своята проруска позиция под крилото на новия тръмпизъм. Това е много наивно, защото Тръмп нищо не може да предложи. Той е в режим на нов цикъл на изолация...

публикувано на 04.03.25 в 10:30

България с нейната древна история ще пребъде и занапред

В програма "Точно днес" на Радио Пловдив историкът  доц. д-р Тодор Радев от Пловдивския университет припомня факти, история и подвиг - за Освобождението ни. Спират ли гласовете да сменим датата 3 март и да си изберем друга за Национален празник? Доц. Радев счита, че винаги трябва да се връщаме в нашата памет към великите дела на нашите предци...

публикувано на 03.03.25 в 10:58

Училище "Родна реч" в Ница живее с българските традиции

От Ница до Пловдив, за обучението на българчетата зад граница – включване на  Соня Щилова , която посвети десетилетие на българското неделно училище в Ница, Франция и учениците й, които проговарят и пишат на български език. Българското училище в Ница се казва "Родна реч" , то е създадено преди близо 10 години и обучава десетки малки ученици,..

обновено на 03.03.25 в 10:08