Той ще се проведа в столицата на 16 май. Причината за недоволството е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите.
Според превозвачите, пакетът има за цел единствено да изхвърли от европейските превози компаниите от Източна Европа, категорични са всички в бранша. Четири промени на практика биха прекроили цялата досегашна дейност на шофьорите и фирмите.
В пакета за мобилност са включени изисквания шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици; след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл; да не се спи в кабините на камионите; промени в правилата за шосейния каботаж, който на практика ще го премахне.
Новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите и тяхното по-добро заплащане и право на почивка. Според хора от бранша обаче, промените са чиста доза протекционизъм за няколко държави, с което се цели Големите страни в Европа да изхвърлят от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Всеки четвърти камион в Европа е полски. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а шофьорите у нас са близо 70 000.
„Над 120 хиляди семейства може да бъдат изправени пред дилемата да имигрират от страната или да сменят професията. Новата регулация, която се предвижда в автомобилния бранш, буди безпокойство в превозвачите в България и цяла Източна Европа. Те вече се готвят за най-лошия сценарий, тъй като смятат, че няма да бъдат конкурентоспособни и да заплащат на своите служители, както досега. Това от своя страна ще доведе до намаляването на приходите и масови фалити”, съобщиха от Съюза на българските превозвачи.
Основният проблем е, че с намаляването на каботажа и оставянето на камиона на всеки три седмици, ще повлияе пагубно на оборота. От една страна курсовете ще намалеят значително, а ще има и нови разходи за прибирането на шофьорите.
„Ако средната печалба в бранша е 5 % , то новите разходи и намаляването на курсовете, ще „изяде” този процент, а фирмите ще започнат да фалират масово”, смятат от бранша. По тази причина те подготвят национално съвещание в столицата на 15 май, а ден по-късно – на 16 май национален протест пред Народното събрание.
Районният съд остави в ареста четирима от петимата задържани за контрабандата на цигари за над 12 милиона лева в Скутаре и Царацово. Под домашен арест ще бъде мъжът, направил самопризнания и разкрил как е действала схемата. Наблюдаващият прокурор Димитър Пехливанов поиска и петимата да останат в ареста. Той посочи, че групата е отговорна не..
Автентичното ДПС изразяваме готовност за диалогичност и конструктивен подход с другите политически субекти. Бихме подкрепили за председатели депутати, които са извън обхвата на скрити или явни взаимоотношения с "Новото начало" и представители на "Възраждане". Това каза пред журналисти в Пловдив Джевдет Чакъров от „Алианс за права и свободи“, който..
Силният вятър е откачил едно от телата на светофарна уредба на Брезовско шосе на кръстовището до базара. Един от светофарите виси на кабел и създава риск за преминавището по платното в посока центъра автомобили. Снимки и предупреждения бяха публикувани в социалните мрежи.
Със заповед на кмета на община Чепеларе Боран Хаджиев от вчера е въведен воден режим във висока и ниска зона на село Проглед. Управителят на "Водоснабдяване и канализация"- Смолян Костадин Тотев обясни, че причината е намален дебит във водоизточниците. Съгласно заповедта на кмета Хаджиев в селото вода ще има от 22:00 до 06:00 часа - всеки ден до..
Малко след 11 часа автомагистрала "Тракия" край Пазарджик в посока София беше отворена за движение. Верижна катастрофа със загинала 49- годишна жена и трима ранени затвори аутобана тази сутрин към 6,30 часа край Цалапица и предизвика огромна тапа. Ранените са настанени в болница, като състоянието на единия от тях е тежко. Катастрофата стана след като..