Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Нов проблем - занемарените пътища в индустриалните зони

За най - актуалните жалби на гражданите и исканите промени в законодателството разговаряме с обществения посредник на Пловдив Борислав Стаматов. Той очаква 2018г. да  е годината с най - много сигнали до институцията. 

Стаматов оповести и един от тях, който поставя нерешен отдавна въпрос.Той касае работежище в индустриалната зона в ж.р "Тракия", но вероятно ще има подобни и от други квартали на града.

Става дума за група граждани, които работят в индустриалната зона в жилищен район „Тракия”, в бившите социалистически предприятия ЗЗУ, ДЗУ, .... Там на една голяма площ от 300 и няколко декара, което едно време е било едно огромно предприятие, сега има няколко десетки парцела, които в периода 1997 – 1999 г. , които чрез масовата приватизация са придобити от частни фирми и частни лица и там се развива някаква дейност.

Казусът са т. н. междузаводски пътища, които са останали в наследство икоито са в изключително лошо състояние, те не фигурират на  кадастралната карта, но реално са такива и от тях има оплакване, тъй като хората, които работят там не могат да се движат по тях с колите си, разбиват колите си, освен това там няма редовно почистване, а снегопочистване почти никакво, трудността, която изпитваме е да намерим собствениците на тези улици и механизъм, с който ние въздействаме върху тях, за да могат те да предприемат мерки и да при оправят тези улици.

А що се отнася до отговорността на общината?

Общината на частен терен няма никаква отговорност в случая.  Даже кметът на район „Тракия”  е съдействал за едно почистване, за едно запълване на дупките, но е в знак на добра воля.  Скрит проблем, който вероятно ще се появи и във всички индустриални зони в гр. Пловдив, предполагам, че така ще стане. 

Както се появи в новите територии за жилищно застояване, където има жилища, а няма никаква инфраструктура.

Малко по-различно е там, там отговорността е все пак на общината и е въпрос на средства да се направят , докато тук се опира до самите частни собственици, които като цяло нямат финансов интерес да съдействат, тъй като трябва да отделят не малко количество финанси.

А как могат да бъдат накарани?

Сега това ми е задача. Направих един разговор с шефа на КАТ, говорил съм с представители на комисията за безопасност на движението, а също и един разговор с Инспекцията по труда в Пловдив. Засега изясняваме собствеността и после през тези институции ще търсим начин да ги съберем собствениците и да се опитаме в началото на добра воля те да осъзнаят необходимостта от този ремонт, който трябва да направят.

Но предполагам, че години наистина  ще минат, за да се стигне до някакъв реален резултат.

В интервюто Борислав Стаматов обоснова и направените предложения за промяна в Закона за местното самоуправление и местната администрация, с които се иска бюджетите и на местните омбудсмани да се отпускат от държавата, а изборът им да става с обикновено вместо с квалифицирано мнозинство.

Целият разговор чуйте в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Коалиционни конструкции като новия кабинет имат дълъг мандат

Националният изпълнителен съвет (НИС) на СДС на свое заседание е взел единодушно решение да подкрепи правителството на коалиционните си партньори - ГЕРБ, защото това се налага в момента. Това заяви в програма "Точно днес" евродепутатът от ЕНП, седесар и началник на кабинета на президента Петър Стоянов Илия Лазаров.  Той припомни, че подобна..

публикувано на 17.01.25 в 16:55

ДАНС не ни каза защо е забранила достъпа на Зингаревич в България

Изслушването на ДАНС и службата за разузнаване породи повече въпроси отколкото отговори и още повече съмнения.  Това коментира за Радио Пловдив местният депутат от „Възраждане“ Ангел Георгиев за изслушването на шефа на ДАНС за забраната на собственика на „Ботев“-Пд Антон Зингаревич за влизане в България.  Той обаче направи уговорката, че не..

публикувано на 17.01.25 в 16:15

Няма да е лесно на сегашната тройна коалиция

В първия работен ден на новото правителство стана ясно, че кадровите промени ще започнат от вторник. До тогава Съветът за съвместно управление ще обсъди предложенията на партиите за новите назначения, като последната дума ще има премиерът Росен Желязков. Как ще се разпределят кадрите на отделните партии,  ще има ли взаимен контрол по..

публикувано на 17.01.25 в 15:49
Петър Чолаков

Имената на зам.-министрите ще изяснят политическия пъзел

Какво може да очакваме от избраното редовно правителство? Новата коалиция и заявеното управление ще внесе ли стабилност и ще отговори ли на очакванията на хората? Според политолога Петър Чолаков дали кабинетът отговаря на очакванията, ще покажат първите социологически сондажи.  "Моята прогноза е, че това правителство  ще  стартира с много ниско..

публикувано на 17.01.25 в 11:04
Станислав Балабанов,ИТН

Историческият компромис за правителство е много тежък

Историческият компромис за съставяне на правителство е много тежък в такава ситуация, но над 80% от българите искат да има кабинет, за да може държавата да тръгне в дадена посока, зщото страната ни е в тежка финансова, икономическа, юридическа криза.   Това заяви народният представител Станислав Балабанов ден след като кабинетът..

публикувано на 17.01.25 в 10:39