За мен този закон механично е разделен на три части и като махнем закона за сервизите, което е изцяло нова концепция, липсваща до момента, има десетина нови предложения. А това всъщност с нищо не помага. Очаквах дългосрочна визия, която да се справи с пътната безопасност.
Това заяви пред Радио Пловдив експертът по пътна безопасност и бивш депутат Настимир Ананиев по повод днешното обсъждане на три проекта, които да заменят настоящия Закон за движение по пътищата.
Той специално отбеляза липсата на министерството на образованието при изготвянето на законодателните предложения. Те са само на МВР, МРРБ и транспортното министерство.
Без образование няма как да се справим с пътната безопасност, категоричен е бившият депутат.
Според него не бива да се очаква един закон да реши проблема с пътната безопасност. По думите му, действащият в момента закон е работещ, но ако изпълнителната власт не си влезе във функциите, няма как да го приведе в действие.
Има проблясъци в самия закон, вижда се и чуваемост, коментира Настимир Ананиев. И даде за пример приемането на предложенията от Института за пътна безопасност за т. нар. системни нарушители. Сега се изваждат седем по - тежки нарушения, които ако бъдат направени три пъти за 24 месеца, книжката се отнема за две години и след това трябва да се мине през специален курс и изпит в МВР.
Според Ананиев тази насока е добра, но концепцията трябва още да се изчисти. Той посочи, че хората с много нарушения - по пет - шест на месец, не влизат в споменатите седем тежки нарушения. А те, по думите му, също са системни нарушители.
Като проблясък в закона бившият депутат определи и идеята за дигитална сервизна книжка. Според него е важно да се знае кой е пипал колата, какви части са слагани и кой носи отговорност за този ремонт. Ананиев е притеснен обаче, че законът ограничава собственика сам да ремонтира автомобила си и за най - елементарно нещо трябва да търси услугите на автосервиз.
Създава се и бариера за влизане в тази сфера - хората, които искат да отворят автосервиз, няма да могат да го направят. Разбира се, сервизите трябва да бъдат легални, затова е нужна регулация в тази сфера. Трябва обаче да се види наредбата за прилагането на закона.
Трябва да се огледа, така че някое предложение да не се окаже бомба или капан, категоричен е Настимир Ананиев.
Той каза още, че е притеснен от думите "Толкова можем, толкова правим!" на вътрешния министър Валентин Радев по време на дискусията за промените в Закона за движение по пътищата.
Ананиев подчерта, че за да се стигне до такова обсъждане, би трябвало предварително работната група да извика десетте най - активни неправителствени организации, който разполагат с най - много експертиза и да се направи предварителна консултация преди да се излезе пред медиите, пред обществото.
Що се отнася до предвидените в закона нови санкции, експертът обясни, че те просто се вдигат.
Досега никой не е излязъл с информация каква е събираемостта на глобите, посочи още Ананиев и цитира днешно изявление на Цветан Цветанов от ГЕРБ, че има събрани 60 милиона лева повече.
Парите от глобите трябва да се използват единствено и само за пътна безопасност. Агенция "Пътна инфраструктура" получава милиарди от винетки, категоричен е експертът.
Той отбеляза като много голям проблем и корупцията на пътя. Индиректен проблем е и купуването на книжки. За всичко това трябва да има много сериозни санкции.
Ананиев изрази недоволство и от това, че предложенията за промени в Закона за движение по пътищата са били публикувани в петък следобед, а днес се провежда общественото обсъждане.
За два дена не можеш да изчетеш закона, камо ли да излезеш със становище, да видиш кои са новите предложения, заяви експертът.
Настимир Ананиев беше председател на комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в 43-то Народно събрание. Учредител е на Института за пътна безопасност.
Целият разговор на Елена Крушкова с него е в звуковия файл.
Правителството трябва да се съобрази с исканията на хората, а народът няма да допусне да има ограничаване на дохoдите. Така Александър Загоров, конфедерален секретар на КТ Подкрепа, коментира каква политика по доходите трябва да води кабинетът „Желязков“. Той обясни, че за да се съгласят хората интересите им да бъдат пренебрегнати трябва..
Кои са знаковите думи на 2024-та година? Отговор дава Веселина Седларска , журналистка и писателка, която бе и член на журито за втория етап от проучването на платформата "Как се пише?". Доналд Тръмп е най-често споменаваното име, а Шенген е най-знаковата дума за 2024-та. Сред тях са също дубайски шоколад и санитарен кордон. "Трудно се родиха..
Доналд Тръмп започва днес своя втори мандат като президент на САЩ. Според политическия и икономически анализатор и бивш дипломат Илиян Василев от днес на практика започва периодът на реализъм в президентството на Тръмп. Досега имаше много място за намерения, импровизации, но от днес започва меренето на нетната текуща стойност като намерения и..
Държавата ни се нуждае от правителство, което да има финансова дисциплина и да е готово на реформи. Това заяви бившият министър на икономиката Николай Василев дни след като вече имаме сформирано редовно правителство между ГЕРБ, ИТН и БСП. Той подчерта, че е възможно страната ни да има икономическа и финансова стабилност, тъй като ГЕРБ и ИТН..
Това, което се случва в Близкия Изток, е нещо положително - след 15 месеца кървава война, в която бяха убити над 45 000 палестинци и израелци. Това, което става между Израел и Хамас е низ от радикални промени в този регион - споразумението с Хизбула, избора на нов ливански президент, на ново ливанско правителство. Все пак споразумението е много..