Според д-р Румен Богданов, председател на Българската асоциация на болните от диабетно стъпало, проектонаредбата на здравното министерство, която ограничава правото на болни от диабет в тежка форма, както и на сърдечно болни да шофират, е изключително рестриктивна.
Болните от диабет тип1-инсулинозависими, са около 70 000 души. Това са хората, които могат да развият хипогликемия. Те обаче са много добре обучени да следят и преценяват състоянието си и не биха рискували да се качат да карат кола, ако се чувстват зле, обясни д-р Богданов. Според него проектонаредбата съдържа доста недомислия- като например какво ще стане с диабетиците, които вече имат шофьорски книжки. В същото време той смята, че общопрактикуващите лекари ще бъдат натоварени с огромен брой прегледи, за да установят състоянието на страдащи от тези заболявания, за да отговорят на изискванията на наредбата.
Как КАТ ще спира всяка кола, за да пита за заболяванията на шофьора, ще мерят ли катаджиите кръвната глюкоза, риторично пита д-р Богданов.
Достъпът до получаване на свидетелства за правоуправление за диабетици ще стане по-скъп, смята общопрактикуващият лекар д-р Кирил Еленски. От опита, който имам вече над 30 години, това няма да доведе до намаляване на ПТП. Интересно е обяснението - че така се адаптира документът към европейска директива, но няма ясно описани мотиви, обясни лекарят.
У нас основните проблеми идват от превишена скорост, употреба на алкохол и наркотици или лоша дисциплина на пътя. Точно болните хора са много дисциплинирани и предпазливи, когато шофират, смята д-р Еленски.
В наредбата има много неясноти, дори пропуски. Болните от диабет или сърдечноболните са диспансеризирани, но диспансерното наблюдение се прави от семейния лекар, не от невролог или кардиолог. Това е абсурд, който не подобрява по никакъв начин движението по пътищата, допълни д-р Еленски.
Разговора на Елена Крушкова с д-р Румен Богданов можете да чуете в прикачения файл. Чуйте също интервюто с общопрактикуващия лекар Кирил Еленски, както и анкетата на Димитър Владимиров как пловдивчани приемат готвеното ограничение.
"Нито един от сигналите, които в момента се излъчват, не могат да се приемат за достатъчно достоверни. Или като знаци по посока на несъздаване, или създаване на правителство. Смятаме, че в момента всички играят позиционна игра, която трябва да излъчва посланието към избирателите, а именно - че всички искат да има правителство. В момента всички..
"По пътищата в Пазарджишка област няма закъсали автомобили и бедстващи хора", каза Мирослав Стоянов, говорител на Областната дирекция на МВР. Той съобщи, че е отпаднало ограничението за товарни автомобили над 12 тона с ремаркета и полуремаркета по пътя Велинград до границата в Благоевградска област. Остава обаче, забраната такива автомобили да се..
Инцидентите на пътя с жертви са в пъти по-малко при лошо време като снеговалеж, проливен дъжд или мъгла. Това става ясно от изследване на Института за пътна безопасност. От него става ясно, че през изминалата година при лоши условия са загинали 10 души или 2% от всички загинали при катастрофи през годината. Докато когато времето е..
Какво е да живееш 104 години? Историята на сладкаря Хачик Дикран Хачатурян Какъв е смисълът на живота и тайната на дълголетието? Колко сладък може да бъде животът, ако цял живот си подслаждал живота на другите? Отговорите на тези въпроси се крият в историята на 104-годишния Хачик Дикран Хачатурян, роден през 1920 г. в Бурса, Турция...
Общо 12 сигнала за аварийни ситуации са подадени през двата дни на снеговалеж в Пловдив, като в рамките на час всяка от ситуациите е била овладяна. Това съобщи директорът на общинското предприятие "Градини и паркове" Антон Георгиев в програма "Ден след ден". И в момента около 15 души от аварийните екипи, които режат клони и дървета, са на терен...