Според д-р Румен Богданов, председател на Българската асоциация на болните от диабетно стъпало, проектонаредбата на здравното министерство, която ограничава правото на болни от диабет в тежка форма, както и на сърдечно болни да шофират, е изключително рестриктивна.
Болните от диабет тип1-инсулинозависими, са около 70 000 души. Това са хората, които могат да развият хипогликемия. Те обаче са много добре обучени да следят и преценяват състоянието си и не биха рискували да се качат да карат кола, ако се чувстват зле, обясни д-р Богданов. Според него проектонаредбата съдържа доста недомислия- като например какво ще стане с диабетиците, които вече имат шофьорски книжки. В същото време той смята, че общопрактикуващите лекари ще бъдат натоварени с огромен брой прегледи, за да установят състоянието на страдащи от тези заболявания, за да отговорят на изискванията на наредбата.
Как КАТ ще спира всяка кола, за да пита за заболяванията на шофьора, ще мерят ли катаджиите кръвната глюкоза, риторично пита д-р Богданов.
Достъпът до получаване на свидетелства за правоуправление за диабетици ще стане по-скъп, смята общопрактикуващият лекар д-р Кирил Еленски. От опита, който имам вече над 30 години, това няма да доведе до намаляване на ПТП. Интересно е обяснението - че така се адаптира документът към европейска директива, но няма ясно описани мотиви, обясни лекарят.
У нас основните проблеми идват от превишена скорост, употреба на алкохол и наркотици или лоша дисциплина на пътя. Точно болните хора са много дисциплинирани и предпазливи, когато шофират, смята д-р Еленски.
В наредбата има много неясноти, дори пропуски. Болните от диабет или сърдечноболните са диспансеризирани, но диспансерното наблюдение се прави от семейния лекар, не от невролог или кардиолог. Това е абсурд, който не подобрява по никакъв начин движението по пътищата, допълни д-р Еленски.
Разговора на Елена Крушкова с д-р Румен Богданов можете да чуете в прикачения файл. Чуйте също интервюто с общопрактикуващия лекар Кирил Еленски, както и анкетата на Димитър Владимиров как пловдивчани приемат готвеното ограничение.
Делото в Административния съд в Пловдив за това дали кариерите за инертни материали над Белащица могат да възобновят работа бе отложено за декември. Това съобщи а двокат Снежана Стефанова в програма "Ден след ден". На днешното заседение бе изслушана тройна експертиза от специалисти по водите, която казва ,че по никакъв начин кариерната дейност..
БДЖ остава монополист в обществената услуга за превоз на пътници. Това е регламентирано от решение на служебното правителство от 30-ти октомври. В същото време Синдикатът на железничарите към КНСБ поиска среща с транспортния министър Красимира Стоянова, която в медиите обяви, че ще разделят жп маршрутите на три лота. " Дошло е време за..
Община Хисаря планира да повиши 3 местни данъка - такса смет, туристическия и патентния данък на територията на Хисаря и 11-те населени места в общината. Предложението е публикувано за обществено обсъждане на сайта на общината. Туристическият данък за категория „1 звезда“ се променя от 0,47 лв. на 1.00 лв; категория „2 звезди“ – от 0,58 лв...
Увеличената с 16 милиона лева план- сметка за поддържане на чистотата на Пловдив за 2025-та година ще гарантира по- добро изпълнение на дейностите по метене, миене и извозване на отпадъка, заяви в предаването „Точно днес“ заместник - кметът по екология и здравеопазване Иван Стоянов. Проектът на документа е в процес на обществено обсъждане и..
По калдъръмените улички, пазещи атмосферата на отминали епохи, под магичното небе на Стария град в Пловдив, ще откриете осемнадесет възрожденски къщи, които с широко отворени врати очакват шестнадесетото издание на „Дефиле на младото вино“ Фестивалът ще се проведе на 22, 23 и 24 ноември. ФЕСТИВАЛНИ ЛОКАЦИИ И УЧАСТНИЦИ Участниците..