Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

И Камарата, и камерите са нужни за сигурност и ред на пътя

От Асоциацията на пострадали при катастрофи предлагат поставяне на камери в автобусите, за да се знае какво се случва по време на път. От там  припомниха, че след като преди година са поставени видеорегистратори в линейките в София нарушенията, направени от шофьорите, са намалели с 40-50%.

От ГЕРБ пък предлагат създаването на Българска автомобилна камара. В нея е предвидено да се обединят превозвачите на пътници и товари в страната.

Дали двете мерки, които имат отношение към сигурност на пътниците и саморегулиране на бранша са уместни- това е темата ни разговор със собственика на „Хеброс бус“ Веселин Дошков.

Според него предлаганата камара е добро предложение и ще има добър ефект върху транспортния бизнес. Според него ще се подобри контролът и регулацията и на пътническите, и на товарните превози. Браншът не  е единен, има съпротива срещу предлаганото сдружаване, но европейската практика е доказала, че това е правилният подход. У нас също има добри примери, каза В. Дошков и  даде пример с камарата на строителите.

По отношение на камерите в автобусите той сподели собствена положителна практика. В автобуси, в които има видеонаблюдение, шофьорите и кондукторите са по- дисциплинирани към работата и по- коректни към пътниците.

В разговора Веселин Дошков открои един от най- големите проблеми на транспортния бранш- липсата на кадри. Според него въпросът дори не е в заплащането и в условията на труд, просто физически няма хора, няма кандидати за шофьори.

Друга все още неравна битка е тази със сивия сектор, където се работи без правила, включително застрашаващи човешкия живот.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Участието на БСП във властта е по-скоро компромис, а не победа

Парламентът гласува новото правителство на страната. Трудно сглобената коалиция утвърди кабинет с представители на трите групи в НС - ГЕРБ-СДС, БСП-ОЛ и ИТН. Мнозинството бе постигнато с участието и на ДПС-ДПС. Наш събеседник е депутатът от БСП - Обединена левица  Иван Петков . Той каза, че може да се говори за компромис при сформиране на това..

обновено на 16.01.25 в 16:29

Всяка партия в правителството гони свои прагматични цели

Съставянето на правителството е някакъв вид постижение със самия факт, че е редовно след 7 пъти избори и 9 месеца след  последния редовен кабинет, коментира журналистът от "Медиапул" Стояна Георгиева. По нейните думи е рано да се  каже как коалицията ще се отрази на участниците в нея. Мантрата на ГЕРБ още отпреди изборите, че Бойко Борисов трябва да е..

публикувано на 16.01.25 в 16:12

Железниците днес са по-зле отколкото преди 30-40 г.

Тепърва правителството и новият ресорен министър трябва да се фокусират върху ясна преценка за състоянието на цялата система в сектора на железниците. Достатъчно се е говорило само с лозунги, както е от последните години.   Железопътният транспорт е приоритетен за Европа, а у нас практически той е по-зле отколкото е бил преди 30-40 години...

публикувано на 16.01.25 в 15:47
Татяна Буруджиева

Излизаме от цикъла на предсрочни избори

Какво можем да очакваме от кабинет с премиер Росен Желязков и тръгваме ли по нов път, който да затвържадава европейската ориентация на България? Темата коментира в програма "Точно днес" доцент Татяна Буруджиева, политолог и университетски преподавател. Тя изрази надежда, че днес ще се направи крачка към нормализация на политическите процеси в..

публикувано на 16.01.25 в 10:41
Михаил Екимджиев

Без отстраняване на Сарафов от поста му катарзисът е невъзможен

Има разум в промените на съдебния закон, но те са фокусирани върху настоящата ситуация. И несъмнено целят елиминирането на Борислав Сарафов.  И тук, някои мои опоненти, твърдят, че не може да се прави закон за един човек. Да, но когато този човек се е превърнал в еманация, в емблема на системните и структурни проблеми в една институция, то..

публикувано на 16.01.25 в 10:30