Новата Наредба на МОН предвижда облекчаване на административната работа на учителите, но тя е по-скоро палеативна, а не е нещо сериозно. Проблемът идва оттам, че отново закъсняваме с времето на въвеждане на наредбата и на практика тя ще стане факт отново след края на учебната година. Това създава трудности в планирането на дейността на самата институция и за поредна година ще бъдем поставени в състояние на „шах“ на 15 септември, организирайки и планирайки адекватната подкрепа на учениците. Това заяви директорката на СУ „Христо Г. Данов“ Гергана Аврамова.
За съжаление, изглежда отнов, че диалогът между различните страни в образователния процс няма да бъде равнопоставен. Направени са много сериозни отстъпки по отношение на задълженията на родителите. Границата между права и задължения по принцип е много тънка, но в случая институциите отново се ангажират с мотивацията на децата да присъстват и участват в образователния процес, за сметка на много сериозно отстъпление от задълженията на родителите да се ангажират с осигуряване на тяхното присъствие и осигуряване на тяхното бъдеще и реализация. Ние ще трябва да ги мотивираме, но срещу какво - какви ще са санкциите за родителите, къде са разписани техните задължения, кой ще ги проследява като изпълнение?! Отново на нас, на службите за социално подпомагане, на полицията са възложени всички ангажименти по прибирането и задържането на децата и тяхната реинтеграция. Родителите са на практика неангажирани и поставени в привилегировано положение в много отношения. Считам, че няма да има ефект от предвиденото.
Контролът е сериозно записан, но има дефицити в яснотата на финансирането и ресурсното осигуряване на подкрепа за децата. В предходния вариант на Наредбата, която действаш,е през изтеклата учебна година и който вероятно ще бъде отменен в началото на тази, всичко бе централизирано в училище. В новия вариант има известна децентрализация, като част от задълженията се прехвърлят на Агенцията за закрила на детето и на Агенцията за социално подпомагане. Смятам обаче, от разговорите, които сме провели с тях, че нямат ресурс да отговорят на изискванията на тази Наредба.
Факт е, че допълнителната подкрепа на децата, насочена 100% към учениците и подпомагане на пълноценното им участие в образователния процес, е разписано, че е част от работното време на учителите, което няма да бъде посрещнато адекватно от колегията. Ангажиментите стават доста размити. Време е, да ни дадат методически указания за това, как да прилагаме изискванията.
Чуйте повече от звуковия файл:
За темите с продължение, за които си струва да внимаваме още: катастрофите, при които губим животи. Как да спрем войната по пътищата, какво последва след призива на и. ф. главен прокурор Борислав Сарафов да се работи по-бързо по делата за смърт на пътя, говорим с адвокат Елена Грудлева, представител за Пловдив на Българската асоциация на пострадалите..
За вярата, за нравствените ценности, за образованието, включително и по религия, говорим госта ни в „Добро утро, ден!“ в Страстната седмица. Адриана Любенова е доцент по теология и преподавател в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". Тя е иконописец, член на Управителния съвет на Асоциацията на българските училища в чужбина. Има дълъг..
Измеренията на духовните пътища, за християните търсим в утрото на Велики петък. Срещаме ви с доц. Стоян Чиликов , свещеник и преподавател в катедра "Теология" на Пловдивския университет. С него говорим за символите на деня, за Благодатния огън и силата на вярата във Възкресението и приемането на страданията на Исус Христос. Доц. Чиликов каза,..
От арменския апостолически храм "Сурп Кеворк" в Стария град включваме отец Даниел , който след 20 години в САЩ избра да се върне пак в Пловдив. Той сподели важното за тяхната общност във вековния град по време на празниците, който всички очакваме заедно през тази година-арменци, католици и православни. Празникът ни потапя в библейските разкази за..
И вторият вот на недоверие към кабинета „Желязков“ – за провал в борбата с корупцията – беше неуспешен. При първото гласуване вотът беше подкрепен от 71 депутати. „Против“ него бяха 131. Нито един народен представител не се въздържа. Стигна се до повторно гласуване на вота на недоверие, при което резултатът беше: 72-ма народни представители „за“,..