Германското правителство ще проведе среща с ръководителите на водещи автомобилостроители, на която ще бъдат обсъдени мерки за намаляване на емисиите отработени газове от дизеловите автомобили. Ще се обсъждат варианти за излизане от кризата "Дизел гейт", засягаща, като цяло, имиджа на германските автомобили. Все още не е ясно дали канцлерът Ангела Меркел ще присъства. Германският министър на транспорта Александър Добринт зае отбранителна позиция в т.нар. "Дизел гейт". В навечерието на очакваната с голям интерес среща министърът се видя принуден да се защитава срещу растящите упреци в лобизъм и покровителство над автомобилния бранш в Германия. Предвид предстоящите парламентарни избори наесен, скандалът заплашва да повлече след себе си бизнес ръководители и политици:
Не участвам във връзкарски схеми, но трябва да сме наясно, че партньорството между политика, икономика и общество е фундаментът на нашето социално пазарно стопанство, каза германският министър на транспорта Александър Добринт в коментар на упреците на опозицията, че е прикривал манипулациите на производителите на дизелови автомобили. Разработен от тях софтуер занижава реалните стойности на отделяните вредни частици и това е било известно на контролния орган, чийто принципал е министърът на транспорта.
Според редица независими икономически наблюдатели германската автомобилна индустрия, като стълб на германската икономика, се ползва с протекциите на висшите етажи на властта. За това намекна министърът на околната среда Барбара Хендрикс. На фона на течащата предизборна кампания в Германия важно уточнение е, че в изборния ден двамата министри ще бъдат политически противници. Затова в задочния спор със социалдемократа Хендрикс християндемократът Добринт всячески се опитва да прехвърли вината върху автомобилните концерни.