Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

С държавната помощ БДЖ ще се освободи от воденичния си камък

| обновено на 19.06.17 в 16:30

Българското правителство получи разрешение от ЕК да помогне на БДЖ с 224 милиона лева. Петър Бунев е синдикалист в железниците и смята, че нотификацията от ЕК е много важен документ, защото ако не беше получен, държавната помощ е недопустима. 

Най- спешният разход е вторият облигационен заем от 230 милиона евро и плащането на наказателна лихва между 10 и 15 милиона, тъй като компанията е осъдена. Сега въпросът е да се намерят средствата и да отпадне този воденичен камък от БДЖ, каза за Радио Пловдив Бунев.

Според него парите могат да бъдат получени от държавата като безлихвен заем, а покриването на дълга  ще освободи средства на компанията за обновяване на влаковете. В момента БДЖ разполага с ограничени възможности, защото се отменят влакове, липсват локомотиви, не достигат вагони. 

Дори всичко да се изчисти, най- рано след две години можем да говорим за нови влакове, каза синдикалистът и добави, че поне  възнагражденията се плащат редовно, но са ниски и липсват млади хора, които искат да постъпят в железниците.

Автобусните превози са най- големите конкуренти на БДЖ.  Ако през 90-те години годишно с влак пътуваха  90- милиона души, през 2008 –  2009-та те намаляха на 38 милиона, а сега са 22 милиона пътници. Статистиката е обратима, но железниците трябва да си подобрят инфраструктурата и услугата, каза Бунев. Според него с въвеждането на тол - таксите услугата на БДЖ ще бъде отново привлекателна.  За един вагон сега се плаща между  10 – 13 хиляди лева инфраструктурна такса, докато един автобус плаща винетка от 1000 лева годишно, припомни той. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54