В галерия "Възраждане" ще се открие изложба скулптура и рисунки на доц. Свилен Костадинов. Пластиките са в предпочитания от автора мрамор и гранит, а рисунките са от подготвителния период. В експозицията и фигуратива и негфигуратива са подчинени на овалната форма, за която скулпторът казва, че Овалите създават усещане за безкрайно движение на силуетната линия, близост до природните форми и възможност за медитативни състояния при наблюдаване. Затова и цялата изложба може да бъде поставена под знака на един от циклите "Форма и светлина".
Свилен Костадинов носи призванието си – да работи блестящо с камъка – тихо и скромно. Неговите ваяния също са немногословни и вглъбени в себе си. Формите са окръглени, носят силата на материала, но някак гальовно и шепнешком. В ръцете на Свилен мраморът показва неочаквана нежност и обичливост. Това се случва – но само в ръцете на майстор, а в случая, това е Свилен Костадинов.
Камък, габро, мрамор. И недостъпни, невидими форми, които се крият вътре, в твърдата сърцевина на материала. Докато в него не проникне третото око на скулптора и силната му ръка не започне да извайва онова, което камъка крие .
Краси Алексиева, 2017 г.
Пластичния изказ, в който развивам своите творчески търсения се оформи в първите години на моя професионален път. В духа на класическата форма изграждам своя пластична линия, която следвам и развивам във времето. Тази пластична линия се характеризира със стремеж към солидна конструкция на композицията, яснота при изграждане на формата и емоционална наситеност на обема. Изявено е предпочитанието ми към овалната форма, която създава възможност за по-богато пластично изграждане на скулптурната композиция. Овалите създават усещане за безкрайно движение на силуетната линия, близост до природните форми и възможност за медитативни състояния при наблюдаване.
Тематичния кръг, с който боравя не е голям. Заключава се в няколко на брой теми с общочовешко значение и теми без конкретна формулировка, където чрез пластичния език на обема (основното изразно средство в скулптурата) внушавам определени състояния и настроения. Що се отнася до формалните теоретични определения фигуратив – нефигуратив, за мен те имат само протоколен характер. Общото им название е скулптура. В този смисъл, аз работя фигуратив и нефигуратив с еднакво удоволствие и с равностойни резултати, обединени от духа на моя пластичен език. През целия си професионален път съм работил предимно с камък. Успоредно с това имам един доста дълъг период (около 20 г.), в който работих бронз, а в първите години имам десетина работи от дърво. Мога да кажа, че познавам добре класическите скулптурни материали и техники. В последните 15-16 години работя само камък – мрамор и гранит . Камъка е материалът, с който мога да общувам и да се изразявам най-пълноценно, материал, който запазва в най-чист вид езика на скулптурата и е олицетворение на самото понятие скулптура.
доц. Свилен Костадинов, 2017 г.
Свилен Костадинов през 1978 г. завършва скулптура при Панайот Димитров във Великотърновски университет "Св. Кирил и Методий ". Участва в множество общи изложби и симпозиуми по скулптура в България, Германия, Холандия, Турция, Италия. Има осъществени 10 самостоятелни изложби. Реализирал е над 10 монументални творби.
Награди: - 2010 Награда за скулптура "Приятели на морето", Бургас - 2005 Почетен знак за цялостно творчество на община Пловдив - 2003 Награда на Галерия Ромфея
Скулптури на автора притежават: Националната художествена галерия, Художествени галерии и частни колекции в България, Италия, Франция, Германия,Швейцария, Турция, Холандия.
- 2008 доцент по скулптура в Академия за музикално, танцово и изобразително изкуство - Пловдив
Монументални работи:
- 2012 Паметен знак на Фритьоф Нансен - София- 2011 "Човекът, който ходи" - паркова скулптура в Европейски Колеж по
Икономика и управление, Пловдив
- 2009 Паметна чешма –мрамор- село Марково, Пловдив
- 2007 Паметник на Христо Ботев -гранит - Пловдив
- 2006 Паркова скулптура "Извор," –мрамор- частен парк в село Марково
- 2006 Паркова скулптура- Sunwey Lagoon - Куала Лумпур, Малайзия
- 2003 Паметник на Христо Г. Данов – бронз- с. Хр. Даново
- 2003 Портрет на Борис Христов - мрамор - фасадата на родната му къща, Пловдив
- 2002 Портрет на Й. Йовков - мрамор - фасадата на Военна болница, Пловдив
- 2001 Паметник на загиналите авиатори –гранит- 24 военно-въздушната база, Крумово.
В периода от 1997 до 2000 г., възстановява от гранит четири разрушени бронзови паметника в Пловдив:
- Паметник "В. Петлешков", паметник "Христо Г. Данов", паметник "Антон Безеншек "
Паметен знак за "Първото Пловдивско изложение"
Откриването на изложбата на доц. Свилен Костадинов в галерия "Възраждане" е от 18ч.
Цялото интервю със Свилен Костадинов е в звуковия файл.
Филмът „Гладиатор II“ на режисьора Ридли Скот открива Киномания тази вечер в Пловдив. Това е дългоочакваното продължение на славния епос от преди 24 години. Във фестивалната програма е включено ново европейско кино и хитове от фестивали в Кан, Венеция и Берлин. Представен пред половдивска публика ще бъде филма "Болеро". Той е за живота на..
Престижният конкурс се провежда ежегодно и е посветен на един от най-значимите поети и преводачи на хайку, американката Джейн Райкхълд. В деветото издание на конкурса са участвали около 1200 автори. Хайга на Владислав Христов е сред отличените творби. Конкурсът е в две секции – традиционна хайга, хайку съчетано с рисунка и дигитална..
Община Смолян започна изпълнение на два проекта за енергийно обновяване на сградите на Художествената галерия в града и читалището в село Смилян. Проектите са с финансиране по Националния план за възстановяване и устойчивост. Заместник-кметът Мариана Цекова обясни, че за сградата на галерията се предвижда разработване на инвестиционен проект за..
В световния Ден на добротата в Народна Библиотека “Иван Вазов” ще се открие изложбата “Борба за доброта“. Изложбата е част от глобалната инициатива “Fight for kindness“ (Борба за Доброта), обединяваща творци и дизайнери около концепцията за добротата . Тя представя уникални типографски творби от български и международни артисти, посветени..
Регионалният исторически музей в Пазарджик спечели финансиране от министерство на културата за реставрация на „Геновата“ къща, която е паметник на културата. 300 000 лева е финансовата подкрепа за ремонт на покрива, консервация и реставрация по фасадите и на интериора. Сградата е построена през 1880 г. и е типичен представител на градската..