Незабавно да бъде спряна процедурата за отдаване на концесия на интермодален терминал в Пловдив, включващ бензиностанция, автомивка, складове, коловози и рампи, поискаха от БСП на брифинг в парламента. От партията настояват и за спиране на обществената поръчка за въвеждане на тол-система в България.
Социалистите посочиха, че интермодалният терминал е изграден от Националната компания "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/, като инвестицията е на стойност 10 млн. лева, но вместо държавната компания да го експлоатира и да печели, правителството решава да го даде на концесия срещу 4000 лева на месец. "Образно казано, това е колкото за една будка за вестници на "Витошка", коментира депутатът Драгомир Стойнев.
От БСП изразиха съмнения, че терминалът ще се даде на голяма транспортна фирма от Пловдив и то за 27 години напред. Процедурата да се спре, защото това е ограбване на българските граждани, призова Стойнев.
В отговор Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията огласи позиция, в която се казва, че в откритата с Решение на Министерския съвет от 10 ноември процедура за предоставяне на концесия на интермодален терминал Пловдив са спазени основните принципи, залегнали в Закона за концесиите, за публичност, прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и пропорционалност.
Неясно остава твърдението на народните представители, че концесията "ще бъде дадена на голяма фирма от Пловдив". Заложените в процедурата изисквания към участниците не включват ограничително условие на териториален принцип на участниците в процедурата.
Напротив, изпратеното и публикувано Обявление за откриване на процедурата за предоставяне на концесия в Европейски вестник, в съответствие с изискванията на Директива 2014/23/ЕС на ЕП и на Съвета от 26 февруари 2014 г. за възлагане на договори за концесия, осигуряват по-голяма публичност и възможност за широк кръг участници да се запознаят и участват в нея, се казва в съобщението.
От МТИТС предоставят и информация, показваща хронологично, че прединвесдтиционото проучване за изграждането на интермодален терминал Пловдив е стартирало през 2008 г. /от правителство на Сергей Станишев/. На 31 октомври 2013 г. /по време на правителството на Пламен Орешарски/ Управляващият орган на ОП "Транспорт" в МТИТС одобрява формуляра за кандидатстване за финансиране на изграждането на ИМТ Пловдив, с бенефициент НКЖИ. Проектът /финансовата помощ/ преминава през нотификация в Генерална дирекция "Конкуренция" на Европейската комисия и продължителна кореспонденция между оторизираните държавни органи за изследване на режима на държавни помощи при финансирането.
По-късно, през 2014 г. /по време на правителството на Бойко Борисов/ с писмо ГД "Конкуренция" уведомява, че са приключили предварителната проверка по мярката и предоставянето на финансиране към НКЖИ не представлява държавна помощ. Мярката не включва и държавна помощ по отношение на бъдещия концесионер, тъй като държавата се е ангажирала изборът му да бъде с открита, равнопоставена и недискриминационна процедура, която няма да навреди на Общия пазар, както и че той ще оперира на пазарен принцип.
С този акт на ЕК /ГД "Конкуренция"/ фактически е дадена "зелена светлина" за реализация на инвестицията на НКЖИ по изграждане на ИМТ Пловдив и проектът беше стартиран, посочват от МТИТС. Ангажимент остава след изграждането на базовата инфраструктура тя да бъде предоставена на концесия.
С Решението на МС от 10 ноември 2016 г. е открита процедурата за предоставяне на концесия на ИМТ Пловдив. На тази дата кабинетът на Бойко Борисов не е в оставка и твърденията на народните представители са неверни.
Плащанията, които избраният концесионер следва да извършва, съгласно приетото Решението на МС са следните: еднократно концесионно плащане в размер 5 000 лева и дължимия ДДС върху тази сума; годишни концесионни плащания към концедента, съставени от две части - фиксирана и променлива и инвестициите, които концесионерът ще бъде задължен да извърши са не по-малко от 4 687 600 лева без ДДС за срока на концесията, в т.ч. - инвестиции в размер, не по-малък от 1 400 000 лева без ДДС за първите две години от срока на концесията.
„Каритас България“ стартира ежегодната си кампания „Защото СМЕ ХОРА“, чрез която организацията има за цел да помогне в домашна среда на една от най-уязвимите групи в българското общество – възрастните хора. От 25 ноември 2024 г. до 31 януари 2025 г. кампанията ще набира средства чрез DMS CARITAS на номер 17 777, в името на едно по-уютно, лишено..
УМБАЛ „Свети Георги“ и Районен център за трансфузионна хематология (РЦТХ) - Пловдив, организират доброволна кръводарителска кампания, в която служителите на лечебното заведение ще дарят своята кръв за нечий живот. Целта на кампанията е да се осигурят нужните количества кръв и кръвни съставки за нуждаещите се пациенти. Мотото на кампанията..
25 ноември е Международният ден за елиминиране на насилието над жени. По този повод в Пловдив ще се проведе протестното шествие „Нито една повече!“, организирано от колектива „Феминистки мобилизации“, общностен център „Поглед“ - Пловдив и неформалната инициатива „Люта Хала“. Всички участници са доброволци и граждани на града, които организират..
Нова детска градина ще има в район "Южен". Кметът на Пловдив Костадин Димитров, заместник-кметът "Дигитализация, европейски политики, бизнес развитие и образование" Владимир Темелков и кметът на район "Южен" Атанас Кунчев ще дадат символичния старт на изграждането на нова детска градина за шест групи. Детското заведение ще се намира на улица..
Днес светофарите на кръстовището на бул. “Пещерско шосе” и ул. “Царевец” в Пловдив няма да работят, съобщиха от кметството на район „Западен“. Причината е извършване на ремонтни дейности и преместване на стълбовете.