Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

При повредена инфраструктура дерайлира още първият локомотив

Иван Данчев е председател на Синдиката на железничарите в България за Пловдив. С него разговаряме за вероятните причини за тежкия инцидент  в Хитрино. 

Според него основната тиражирана версия - за превишена скорост, може да се провери лесно и бързо – водещият локомотив е сравнително нов и с модерно оборудване, задният е също с електронен скоростомер, така че няма как да се манипулират.

Синдикалистът коментира като вероятно да е имало повреда по вагоните, по самите цистерни, въпреки че те минават обстойни проверки при композирането на влака.

Според Данчев най-малко вероятната причина е тази за компрометирана инфраструктура. "Ако има такъв проблем , щеше да дерайлира още първият локомотив", каза той.

Данчев отбеляза, че с оглед на безопасността самият той неведнъж е поставял въпроса за монтиране на камери на двете кабини на локомотивите, което да дава допълнителна информация за състоянието на пътя. Оправданието да не се прави е, че всичко е свързано с пари, но когато не се дават навреме, после се дават за потушаване на щети, бе неговият коментар. И още - малко е несигурно дали се спазва кодексът на труда, колко работи и колко почива машинистът, какви са условията на труд.

На въпрос дали е уместно  в разследването да се включат европейски специалисти, които да подпомогнат разследването на трагедията, Данчев сподели, че това би направило по-бързо намирането на причините, а и ползването на чуждия опит. Подобни катастрофи стават и в най-развитите страни, длъжни сме да ползваме всеки опит, за да се намали рискът от подобни трагедии, каза синдикалният лидер.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54