Седем е сакралният час, който всеки актьор чака и дори да няма работа, ако го наблюдавате отстрани, ще видите как той е като завързан кон, който тропа на място и чака да го пуснат в гонката. Това е едно особено нещо – ние сме като кучето на Павлов – светва лампата и ние сме готови за старт. Това заяви директорът на Драматичен театър – Пловдив Кръстю Кръстев.
Светлите часове на деня пък са онова време, в което се случва големият и смислен труд, който влагат всички работещи в театъра - актьор, режисьори и човекът, който ще излезе на сцената, ще бъде подготвен за предизвикателствата от публиката, заяви Кръстев. Освен спектакъла на Лили Абаджиева и Александър Секулов „Няма ток за електрическия стол“ в изпълнение на Краси Доков и Калин Врачански от 19 ч., публиката ще види нещо много любопитно. Тя ще надникне на сцената на Пловдивската драма след ремонта, ще се повози на различни съоръжения, ще види как работят съоръженията, да участват така в действието, а екипите ще им показват всичко това. Те сами ще могат така на сцената да участват в действието. Ако лицето на театъра са актьорите, хората, които подготвят това са много повече. Любопитно е да се види това, което става зад сцената, подчерта Кръстев.
По думите му парите в държавата са толкова, колкото са. Парите за култура никога не стигат, но ние трябва да свикнем с това, че изкуството, за да е добро, то има доста висока цена. Висока цена на хората, които го правят и за всички останали неща, които публиката трябва да види. Изкуството е скъпо, парите никога никъде не достигат. Ние трябва да се борим, когато някой казва „Дайте ми пари и ще видите какво ще правя“ да не звучи „Дайте парите на мен да видите аз какво ще правя“. Не, парите трябва да се дават за продукт. Публиката вече е интелигентна, търсеща, публика, която поставя много високи изисквания. Ние трябва да внушаваме на тези, от които парите зависят, че това не е прищявка. Хората, които работят в театъра най-малко мислят за пари, когато работят. Ние обаче искаме да представим продукт, който да е качествен, безкомпромисен, той иска цена. Това рефлектира и върху зрителя. Затова ни трябва и по- интелигентния зрител. Всеки, който преминава през изкуството, като се докосва до него, става по-интелигентен, по-грижовен, по-добър човек, подчерта Кръстев. По думите му обаче политическият спектакъл, който се представя на хората е от лошите екшъни и не е за Оскар. Крайно време е да залагаме на сериозни неща, да не сме толкова спонтанни, защото понякога спонтанността води до негативни последици.
Чуйте звуковия файл.
В предаването за книги на Радио Пловдив на 16.11. 2024 бяха представени следните заглавия БНР подкасти · Преге - 16 ноември 2024 Рубрика „Напълно непознати“ О. Хенри. Най-хубавите разкази на О. Хенри. 240 стр., ок. 4А Пергамент Прес, 2024. Херман Хесе. Сидхарта. 6-то изд., 176 стр., тв. к. ок. 5А, Фама +, 2024...
Среща разговор с проф. Боян Биолчев и представяне на книгата "Сценарият като литература или обратното" ще се състои в Литературен салон "Spirt & spirit" в "Петното на Роршах". Книгата съдържа текстоветев "Чума", "Холтер 87", "Похищението", "Краят на света", а модератор е Александър Секулов. Проф. Биолчев е преводач, сценарист..
Тематична обща изложба „Пловдив – нашият дом“ открива Дружеството на пловдивските художници в Галерията на бул. „Цар Борис III Обединител" 153. На 27 октомври се навършва една година, откакто тази галерия бе открита. „Мястото, в което пребивава човек, оформя и въздейства върху неговата чувствителност, мироглед, отношения, а думата „дом“ и..
Гласуването за плакатите, участващи в седмото издание на Национален ученически конкурс „Плакат–Костадин Отонов“ , се проведе на 14 и 15 ноември 2024 г. чрез онлайн-системата за оценяване в сайта на НХГ "Цанко Лавренов", която е организатор на събитието съвместно с Министерството на културата на Република България. Темата за 2024 г. е „ Всеобща..