Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

До 30 дни да се решат проблемите на граничните пунктове!

Безкрайното чакане и то при нечовешки условия на всички наши гранични пунктове - това изчерпа търпението на колегите шофьори, а много от тях дори отказват да пътуват. 

Това заяви пред Радио Пловдив председателят на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков по повод днешния двучасовия протест на български превозвачи. Между 10 и 12 часа преди обяд те блокираха шест от основните гранични пунктове - "Капитан Андреево", "Лесово", "Кулата", "Дунав мост-Русе" и Дунав мост - Видин". 

Няма политически причини за протеста. Недоволството е продиктувано единствено от много дългия престой на граничните пунктове, подчерта Ангел Траков. Той обясни, че чакането обикновено е по 30 - 40 часа и то на полето, където няма никакви елементарни санитарно-хигиенни условия. Отделно шофьорите не могат да напускат камионите, тъй като трябва да пазят стоката и самите ТИР-ове. След един такъв престой на границата те са живи торпили, тъй като стават опасни за движението, коментира Траков. 

От бранша на превозвачите са поставяли проблема многократно. Изпратени са писма до всички ресорни институции, а последното е до премиера Бойко Борисов. В резултат от него се е провела среща с представители на "Гранична полиция" и Агенция "Митници". 

Според институциите на границите няма проблем или пък се оправдават с недостига на кадри или техническа необезпеченост, посочи Ангел Траков.  

Поставихме проблема пред обществото и държавата и много се надяваме държавата да го разреши трайно. Дадохме ултиматум от 30 дни пропускателният режим на пунктовете да се сведе до разумни граници - до два часа на границата с Румъния и Гърция и до четири часа на граници, външни на Европейския съюз, каквато е тази с Турция, обясни председателят на Съюза на международните превозвачи. 

Снимка

Ако проблемът не се реши трайно до един месец, превозвачите отново ще излязат на протести.

Според нас проблемът е в Агенция "Митници" и "Гранична полиция", затова ще настояваме техните ръководства да подадат оставки, заяви Ангел Траков. Той не изключи и вероятността да се обърнат към Европейската комисия за решаване на проблема. 

Организатори на днешния национален протест са Съюзът на международните превозвачи - Пловдив, Националното сдружение на българските превозвачи, транспортните компании, членове на КРИБ, Съюз на българските транспортни работници и Асоциацията на българските износители.

Цялото интервю с Ангел Траков можете да чуете в прикачения звуков файл.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54