Безкрайното чакане и то при нечовешки условия на всички наши гранични пунктове - това изчерпа търпението на колегите шофьори, а много от тях дори отказват да пътуват.
Това заяви пред Радио Пловдив председателят на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков по повод днешния двучасовия протест на български превозвачи. Между 10 и 12 часа преди обяд те блокираха шест от основните гранични пунктове - "Капитан Андреево", "Лесово", "Кулата", "Дунав мост-Русе" и Дунав мост - Видин".
Няма политически причини за протеста. Недоволството е продиктувано единствено от много дългия престой на граничните пунктове, подчерта Ангел Траков. Той обясни, че чакането обикновено е по 30 - 40 часа и то на полето, където няма никакви елементарни санитарно-хигиенни условия. Отделно шофьорите не могат да напускат камионите, тъй като трябва да пазят стоката и самите ТИР-ове. След един такъв престой на границата те са живи торпили, тъй като стават опасни за движението, коментира Траков.
От бранша на превозвачите са поставяли проблема многократно. Изпратени са писма до всички ресорни институции, а последното е до премиера Бойко Борисов. В резултат от него се е провела среща с представители на "Гранична полиция" и Агенция "Митници".
Според институциите на границите няма проблем или пък се оправдават с недостига на кадри или техническа необезпеченост, посочи Ангел Траков.
Поставихме проблема пред обществото и държавата и много се надяваме държавата да го разреши трайно. Дадохме ултиматум от 30 дни пропускателният режим на пунктовете да се сведе до разумни граници - до два часа на границата с Румъния и Гърция и до четири часа на граници, външни на Европейския съюз, каквато е тази с Турция, обясни председателят на Съюза на международните превозвачи.
Ако проблемът не се реши трайно до един месец, превозвачите отново ще излязат на протести.
Според нас проблемът е в Агенция "Митници" и "Гранична полиция", затова ще настояваме техните ръководства да подадат оставки, заяви Ангел Траков. Той не изключи и вероятността да се обърнат към Европейската комисия за решаване на проблема.
Организатори на днешния национален протест са Съюзът на международните превозвачи - Пловдив, Националното сдружение на българските превозвачи, транспортните компании, членове на КРИБ, Съюз на българските транспортни работници и Асоциацията на българските износители.
Цялото интервю с Ангел Траков можете да чуете в прикачения звуков файл.
Режисьорът и университетски преподавател с богат изпълнителски и постановъчен опит в областта на сценичните и екранни изкуства Петър Одажиев гостува в рубриката в седмицата от 18-ти до 23 ноември. Той е завършил НАТФИЗ “Кр. Сарафов”, София, специалност кино и ТВ режисура. Впоследствие завършва магистратура по арт мениджмънт в Ню Йорк...
Все повече започва да се утвърждава идеята, че блокирането на политическия процес в България е заради т.н. "домова книга", това мнение изрази в програма "Ден след ден" политологът Георги Киряков. Според него целта е да не се възможност на хора различни, от лансирани от ГЕРБ и ДПС-Ново начало да бъдат министър-председатели. Каква е..
Румъния и България могат напълно да се присъединят към европейското Шенгенското пространство с отворени граници от януари 2025 г., съобщи унгарският вътрешен министър Шандор Пинтер на неформалната среща на вътрешните министри България, Бумъния, Австрия и Унгария в Будапеща. Окончателното решение ще бъде взето през декември. Юлиана Николова от Портал..
"При 20 години посетих лаборатория в Института по демографски изследвания "Макс Планк" в Германия, където работех. Там имаше много интересен експеримент - понеже хората живеем стотина години, а те искаха трябва да се изследват моделите на живот, на смъртност, зависимостите статистически и математически, изследваха зелени еуглени. Мисля си, че ние тук..
България я чака неизбежен режим на тока тази зима заради недостиг на електроенергия, това предупредиха от Българския енергиен и минен форум. Те изпратиха декларация до всички политически партии в 51-то Народно събрание с призива да не се допусне политическата криза да прерастне в енергийна. "Не ми се иска да се връщаме в 80-те години на ХХ век, но е..