Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Комбинираният транспорт - в сътрудничество и с правила

  Какви са тенденциите в развитието на интермодалния транспорт,  и задачите пред логистиката и комбинирания превоз на товари в Югоизточна Европа? Преди откриване на международната конференция по темата – от името на домакините – ПИМК Холдинг ГРУП - Пенко Несторов  

Международният превоз в момента търпи сериозни проблеми предвид политическата ситуация в Европа и региона. Мигрантската криза създава изключително много трудности  при извършването на самия транспорт и затова днес и утре предстоят разговори с отговорни представители на администрацията и  на транспортния сектор в България и в ЕС. Ние сме домакини на срещата, която ще разисква тези проблеми. Това заяви от името на организаторите ПИМК Холдинг ГРУП Пенко Несторов.  Другото предизвикателство за следващите може би 3-4 г. са промените, свързани със сухопътния превоз в съответствие с европейска директива, която ще задължи превозите да бъдат ограничени по суша и да преминат през интермодална връзка – било железопътна или корабна, с цел намаляване натоварванията по пътищата, подчерта Несторов. Сухопътният транспорт трябва да остане в рамките на 150-300 км, а след това той да бъде пренасочен задължително към друг вид транспорт.

 На срещата  ще присъстват министърът на транспорта, представители на НКЖИ, транспортни автомобилни и железопътни фирми, корабни превозвачи, концесионери на пристанища, ще бъдат застъпени логистичните зони в Пловдив, София, Бургас, Русе и Варна. Всички участници в този сложен процес трябва да се съберат на едно място, за да се осъществи тази връзка. Ще присъстват гръцки представители от пристанище Солун, от Александропулис, сръбски представители от техните логистични зони, вкл. и инфраструктурата, заяви Несторов. Проблемите са свързани и с важността на европейските транспортни коридори, които реално не работят за нашата страна. По думите му един от основните проблеми е  свързан с инфраструктурата в България, която усилено се подменя и се очаква в близко бъдеще връзките да бъдат силно подобрени.  Другият сериозен проблем  е свързан с очакването за подобряване на връзките  между България, Румъния и Гърция. Проблемите във взаимодействието на нашите и техните представители са чисто технически, подчерта Несторов.  

Цел на срещата е да бъде подписан документ – меморандум  между участниците, които подкрепят идеята за тясно сътрудничество между  всички участници в този сложен процес. Като аргумент Несторов посочи, че извършването на транспортни услуги в следващите години ще бъде доста по-сложно, отколкото  e сега, защото  една стока трябва да бъде натоварена и транспортирана до някакъв  терминал или пристанище, след това да бъде натоварена на другото транспортно средство, после да бъде  разтоварена в чуждата точка и съответно пак да мине по суша. Това не може да бъде изградено  от една организация, а трябва да има сътрудничество и то много голямо и международно сътрудничество, за да се осъществи идеята на ЕС за намаляване на сухопътния трафик, заяви Пенко Несторов.

Повече чуйте от звуковия файл:


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54