След постъпила жалба на Асоциация на пострадали при катастрофи агенция "Пътна инфраструктура" върна забраната за движение на тежкотоварните автомобили над 12 тона по всички автомагистрали и първокласни пътища в страната. Забраната влиза в сила от 17.00 часа днес на 22 юли.
Сред другите мотиви на Асоциацията на пострадалите при катастрофи за повторното въвеждане на забраната са: засиленият трафик през летните месеци в дните петък и неделя, изключителната опасност и предпоставки за ПТП заради неправилни изпреварвания и дълги колони, предизвикани от тежкотоварните автомобили, както и предпоставките за инциденти, които се създават от хилядите транзитни турски граждани, които преминават по направлението ГКПП „Калотина“ - ГКПП „Капитан Андреево“.
Имахме тежка битка с транспортното лоби, но да не забравяме, че промяната е временна и обхваща само летните месеци, коментира Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадали при катастрофи. Така че аргументи, че превозвачите ще фалират, са несериозни, добави той.
ТИР- овете създават големи задръствания и колони по пътищата, те трудно се изпреварват, някои от шофьорите са изморени и заспиват на пътя, чуждите шофьори знаят, че в България няма камери по пътищата и не могат да бъдат санкционирани и всичко това създава предпоставки за сериозни проблеми по пътищата. Проблеми, свързани именно с тежките камиони. Така че ако някой види ТИР- ове по пътищата след 17.00 часа днес, нека сигнализира Пътна полиция, препоръча Владимир Тодоров.
След въведената промяна отново влизат в сила следните ограничения:
- за периода до 15 септември се ограничава движението на тежкотоварните превозни средства над 12 т в петък - от 17 ч. до 20 ч., и в неделя - от 14 ч. до 20 ч.
- в периода от официални празници до 1 януари 2017 г. се ограничава движението на тежкотоварните превозни средства над 12 т в последния ден преди празници – от 16 ч. до 20 ч. и последния почивен ден - от 14 ч. до 20 ч.
Ограничението е за следните участъци от републиканската пътна мрежа:
- Автомагистралите;
- път I-1 Видин – Ботевград;
- път I-1 Благоевград – ГКПП „Кулата“;
- път I-4 п. в. „Коритна“ – Велико Търново – Шумен;
- път I-5 Русе - Велико Търново;
- път I-8 ГКПП „Калотина“ – ГКПП „Капитан Андреево“;
- път I-9 Дуранкулак – Варна - Бургас;
- път II-18 Околовръстен път София;
- път II-19 Симитли - Гоце Делчев;
- път II-86 Пловдив - Смолян;
- път II-99 Бургас - Царево.
Забраната не важи за МПС, превозващи бързоразвалящи се хранителни продукти и товари на температурен режим, живи животни и опасни товари (ADR).
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..