Как да печелим от съдържание и социални мрежи обсъждат участниците в 12-ата световна среща на българските медии, която се провежда в Прага и е организирана от БТА.
Физник Абраши, директор на "Асошиейтед прес" за Централна и Източна Европа, сподели пред участниците в срещата, че 90% от видеосъдържанието във фейсбук се гледа от потребителите в социалната мрежа без звук, затова и най-често то е с големи надписи на кадрите.
Смятам, че в бъдещето използването на технологиите е много важно и всяка информационна агенция трябва да ги следва, разбира се, без да забравяме основите на журналистическата професия, тоест да работим честно, да работим за другите, но смятам, че това е ключът към бъдещето и пътят, по който всеки от нас трябва да тръгне.
Веселин Вачков, българин, който работи за чешката медийна компания "Лидове новини", сподели, че според тяхно проучване читателите не са склонни да плащат за новини в социалните мрежи, но могат да плащат за друго допълнително съдържание към новините, например образование и по-специално езикови курсове.
Тези читатели, които си платят абонамент, те получават и аудиоверсия, тоест това е съдържанието, което, разбира се, във вестника не можем да сложим, но за което читателите са готови да заплатят нещо отгоре и да го използват в интернет.