В ДАИ от години нещата не се променят, променят се само изпълнителните директори и после се случват едни и същи неща. Това е така, защото там където има предлагане на пари, има и кой да ги взима, коментира арестите в ДАИ Йонко Иванов – председател на Съюза на преподавателите по авто - мото подготовка.
Според него честността на изпитите по теория, които вече се провеждат с таблети, зависи от окото, което ги наблюдава, т.е. дали ще е отворено или тенденциозно затворено.
Иванов твърди, че кадърните хора в ДАИ са бутнати в ъгъла. Преди сегашния директор Цветелин Цветанов имаше професионален екип и резултатите бяха налице. Тези хора обаче станаха неудобни, изтикани в ъгъла, на тяхно място се върнаха старите шефове по региони, върнаха се старите изпитващи и старите схеми пак се появиха, допълни инструкторът.
Водехме разговори с ръководството, но резултат нямаше. Точно тази седмица водех разговор с Цветанов за начина, по който се провеждат изпитите и за процедурата, която трябва да се направи, за да бъдат спрени лошите практики. Фирмите се знаят, хората се знаят, директорите по места се знаят, които злоупотребяват, допълни Иванов и припомни, че арестуваният шеф на ДАИ преди време беше уволнен и после качен на по- висока позиция.
За сметка на това много хора се сдобиват с книжки и документи, обобщи Йонко Иванов. Организацията, която той представлява, разполага с хора в цялата страна и получава сигнали от цялата страна, включително и от Пловдив. Провели сме разговор с новия председател на комисията по транспорт в парламента и хората на високи нива са запознати със ситуацията, но политиците не могат да спрат тази касапница по пътищата, остана това да направят обществото и медиите, каза председателят на Съюза на преподавателите по авто - мото подготовка.
Той обясни също, че в обсега на ДАИ е и професионалната компетентност на ръководители на транспортна дейност, за която също се провеждат изпити и където се изискват също много пари.
Много фирми обучават на занижени цени, посочили сме местата как се злоупотребява с изпита по теория на таблетите, професионалистите знаят тези практики. Трябваше да се освежи изпитът по теория, програмата за обучение на кандидат – водачите също има нужда от промени, но нищо не се случи, подчерта Иванов и допълни, че нищо не е толкова сложно и невъзможно.
Той даде за пример Пловдив, който бил залят от евтини оферти за шофьорски курсове. Не може 300 лева да струва едно обучение за 31 часа. Един час подготовка струва 12 – 13 лева, не може да е толкова евтино – 9 лева на час. Защото хората когато са излъгани в обучението, после търсят начин да си купят изпита, коментира инструкторът.Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..