Лъчезар Богданов: КЗК все още не са се произнесли. Това, което се случва е, че те са приключили техния секторен анализ. Характерното за този орган, в случая Комисията за защита на конкуренцията, е, че той работи в доста сложни процедури. Със сигурност първото нещо, което трябва да се направи и се прави е един много детайлен секторен анализ в съответния бранш, в който евентуално ще има някакви по-нататъшни действия. Този анализ отнема време, той е много подробен и такъв вече е правен в предишни години на пазара на горива. От тук насетне анализът показва какво се е случило и дали това, което се е случило е резултат от практики, както вие ги нарекохте и както и комисията ги нарича в публичните си изявления, и действия, които са в противоречие със закона – на практика, които нарушават добрите правила на конкуренцията. Така че вече това е следващата стъпка.
Това, което виждаме от анализа на КЗК са две неща най-общо – има различни динамики на цените на дребно на горивата в България и в други страни и имаме разлика в динамиката на цените на едро за България и други страни от съответните търговци и производители.
Р. П.: Много сериозни, много сериозни са тези разлики – 28 % за безниза е по-скъпо у нас примерно, сравнено с Европейския съюз като цяло, на дизела до 50.
Л. Б.: Въпросът е точно това – от тук насетне върху комисията пада тежестта да докаже, че тези разлики са резултат от именно такива практики, които са забранени от закона. Не трябва все пак да забравяме, че живеем в пазарна икономика и крайните цени в крайна сметка са избор на тези, които предлагат дадени стоки и услуги и от там разбира се потребителите би следвало да си преценят дали да си купят едно нещо или не. И пак казвам, в случая целта е да се установи дали до тези цени се е стигнало с някакви практики, които можем да ги наречем нарушения на правилата на конкуренцията или злоупотреба с господстващо положение. Това предстои да се докаже, нека нашите слушатели да са наясно – този процес тепърва започва, т. е. ние виждаме в момента фактите, на базата на тези факти КЗК има определени хипотези, тези да ги наречем, тези, които смята да защити и от тук насетне започва един състезателен процес, в който КЗК изтъква аргументи, компаниите могат да изтъкнат аргументи, в крайна сметка ако има глоби те могат да бъдат обжалвани и т. н.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..