"Защо премиерът ударно спира поръчки“, пита във водещото си заглавие вестник "Капитал Дейли" и пояснява: "Два дни след като премиерът изненадващо разпореди да бъде анулиран спорният и скъп търг за "Хемус“, тъй като "витаят съмнения“, че избраните фирми са свързани с Пеевски и Златев, Борисов спря още няколко големи обществени поръчки, зад част от които прозира Пеевски - изграждане на горски пътища за 95 000 000 лева, строителни поръчки във Варна и "Златни пясъци" и свръхскъпия търг на МВР за новите документи за самоличност за 500 000 000 лева. Официалните мотиви са прозрачност и гаранция, че милионите се харчат честно. По-вероятното обяснение обаче е нетърпимост от страна на Брюксел. Въпросът е дали рязката промяна е просто PR ход или смяна в модела на преразпределение на държавния ресурс“, завършва пак с въпрос изданието.
Вестниците "Телеграф" и "Монитор" поместват на преден план също въпрос, цитат от депутата Пеевски: "Борисов вижда ли Прокопиев в огледалото?“. "След спряната поръчка заради слухове за връзка с Пеевски и Златев, Борисов удари и Прокопиев“, твърди пък вестник "Стандарт". "Управляващите възнамеряват да превърнат в практика директната си намеса в спорни обществени поръчки, независимо кой по закон е възложител и на какъв етап са те. Процедури за стотици милиони левове ще бъдат прекратявани по целесъобразност по нареждане на премиера въпреки риска от съдебни дела“, констатира вестник "Сега". Блокадите в Гърция са спрели китайското карго, пише "Монитор" във водещата си публикация. Вестникът цитира министъра на транспорта Ивайло Московски, според когото загубите на страната ни от блокирането на границите ще са най-малко 10 000 000 евро. Дори блокадата по пътищата да падне, има риск за доставките от Солун, поради безсрочната стачка на пристанищните работници, отбелязва вестникът. "Годишната печалба от контрабандата с горива се изчислява на милиард и двеста милиона лева. Такава е сумата, която не влиза в бюджета под формата на акциз и ДДС, а остава в джобовете на организаторите на каналите“, пише "24 часа".
"Между 700 и 800 хиляди лева годишно губи хазната от ведомствени и мобилни бензиностанции, които продават горива на черно“, твърди "Труд". "Става въпрос за загуби както от приходи от ДДС, така и от акциз, е съобщил пред вестника главният юрист на Българската петролна и газова асоциация Светослав Бенчев.