Проблемът с трафика ще се реши, след като светофарите в Пловдив започнат да работят на новия автоматизиран режим. След 1 януари, когато ще заработи контролния център, се очаква и реалното пускане на системата, която ще регулира „ умните”светофари и продължителността на зеления сигнал във всяка посока. Очаква се това да нормализира трафика, заяви за Радио Пловдив ръководителят на Транспортния проект Борислав Кръстев.
По думите му, в момента новите светофари все още работят по стария начин, тоест тях не ги управлява контролният център.Сега се настройват сървърите, за да се пригоди системата към трафика в града
До момента само на 9 кръстовища, от общо 50-те по проекта, остава да се подменят светофарните уредби, след което се очаква постепенното нормализиране на потока коли, допълни Борислав Кръстев.
В час пик колоните от автомобили в посока към Сточна гара по бул. "Цар Борис III Обединител" започват от тунела. Почти същата ситуация е и в обратна посока и на останалите възлови кръстовища, където са най-невралгичните точки в Пловдив напоследък. Дори и по-късно продължават да се образуват задръствания, това споделиха за радио Пловдив изнервени граждани. Техните въпроси коментира в програма "Точно днес" ръководителят на Транспортния проект Борислав Кръстев: Това, което искам да отбележа, както и гражданите казаха, че те цитираха, първо, това, което и аз съм забелязал лично, напоследък като, че ли има увеличение на броя на превозните средства, които циркулират в града, второ, невралгичните точки, които споменаха ние пловдивчани си ги знаем отдавна, даже част дори и не са в обхвата на нашия проект, така че за тях нямаме вина, че има задръствания. Между другото, как да кажа, монтажът на светофарната секция не прави светофара умен. Светофарната секция се управлява от устройство, наречено контролер – то е, което управлява фазите в зависимост от това как е настроено – дали те са твърди циклограми както е в момента, тъй като все още не са монтирани абсолютно всички 50 контролера, които са предвидени по нашия проект и не са свързани директно с центъра за управление на трафика. Това, че на определени кръстовища имаме едни нови секции не прави светофарите автоматично умни. Те ще станат умни от момента, в който всички контроли са свързани в мрежа и работят съвместно с Центъра за управление на трафика. До края на годината ще имаме това свързване.
Трябва да се има предвид, че системата няма да започне автоматично като с магическа пръчка да регулира по най-уникалния начин градския транспорт. Самата система получава информация от трафик детекторите, взима на база на вложените в нея алгоритми решения в реално време и подава съответните команди. Тук е моментът да се отбележи, че системата е самообучаваща се, тя се пригажда към съответната ситуация на транспорта – колкото по-дълго време циркулира толкова повече натрупва информация, нейните алгоритми се подобряват и тя започва да взима по-верни решения. Целият този процес отнема време. Може би системата в разгърната й мощ ще бъде в най-добрия случай надявам се след около два месеца, в смисъл, ще се види едно бързо реагиране на натрупване на опашките по големите кръстовища. Все пак трябва да имате предвид, че ако на едно кръстовище трафик детекторите покажат натрупване и в двете посоки колкото и да е умна системата тя няма как да промени – тя ще пусне максимално разрешеното и в двете посоки.
Трафик детекторите ще четат опашките на коли, т. е. колко коли са натрупани в дадените ленти и взема решения. Това, което ви казах, че ако на дадено кръстовище има огромен брой натрупвани автомобили и в двете посоки системата си действа по нормалната си система, по нормалния начин. Примерно ако по „Мария Луиза” отчете повече автомобили отколкото по „Източен” ще пусне движението по „Мария Луиза”, но ако по „Мария Луиза” и по „Източен” има достатъчно брой автомобили, които се улавят от трафик детекторите, тя ще следва нормалната си логика – т. е. ще даде едните, след това другите.
Зелената вълна по принцип ще е валидна. Кръстовищата са групирани в няколко групи, които са синхронизирани – примерно, по „България”, по „Мария Луиза”, но нали се сещате, че примерно зелена вълна по „България” значи автоматично затапване на „Победа” и „Васил Априлов” – кръстовището е перпендикуляр, т. е., пускайки в едната посока вие ограничавате в другата. Другият момент и това, което системата трябва да прави е така да напасне тези цикли, че трафика максимално бързо да се разтоварва.
По принцип в цял свят практиката да няма броячи на светофарите е общоизвестна. Само в България според Закона за движението по пътищата, на кръстовищата, които са с интензивно движение бяха разпоредени на база нормативна уредба да ги има. Предвид въвеждането на системите за гъвкаво управление на трафика най-вече по проекти за интегриран градски транспорт на петте големи града, част от които е и Пловдив, беше отчетена световната практика и на приложимото законодателство в цял свят и в Наредба 17 за регулиране на движението със светлинни сигнали допълнително беше направена промяна, която регламентира, че на кръстовищата, които са с гъвкаво управление на трафика, броячите трябва да отпаднат, тъй като те създават опасност от пътно-транспортни произшествия.
Голяма част от представителтие в българския парламент разчистват пътя на "Горския" и установяване на полуавторитарна диктатура, коментира историкът проф. Милко Паланурски, изследвател на политическите процеси и конституционализма в България. Според него все повече играчи работят за това да се провали парламетаризма. Онези, които искат да пазят..
Повторението е баща на затъпяването . С т ази част от българската поговорка „Повторението е майка на знанието и баща на затъпяването” политологът доц. Петър Чолаков описа ситуацията в 51-то Народно събрание, което и днес не можа да си избере председател. Пред Радио Пловдив Чолаков обобщи: Циркът е пълен! По думите му, този..
Има шанс в рамките на този парламент да се състави правителство, смята политологът Ружа Смилова. По думите й има огромна умора у политическите партии и у гражданите и тя очаква да бъдат направени усилия за формирането му. "Но не очаквам да се реализира желанието на Бойко Борисов да бъде премиер, защото евентуалните коалиционни партньори на ГЕРБ не биха..
На 14 ноември Светът отбелязва Ден за борба с диабета. Хроничното заболяване придобива мащабите на световна епидемия – от него страдат над 360 милиона души. Всеки 10 секунди двама души се разболяват от диабет, а един човек умира от това заболяване. Годишно 7 милиона души се разболяват от диабет, от тях 70 000 са деца. В тази връзка и в знак на..
Политиката днес е лош театър, разиграван от лоши актьори в лоша пиеса, кометрира социологът Мира Радева. Най- лошото е, че той не дава усещане за довере и перспектива. Основната причина, според Радева, е самата политическа система, която е незряла. Тя е създадена след 89-та година като запазва отношенията отпреди това - да се уповаваме на една личност,..