Иновации в учебния процес, една от които първите часове да започват не по - рано от 9 часа сутринта, предлагат в отворено писмо до министъра на образованието ученици от Пловдив и Варна.
„Пишем Ви във връзка с нашето ежедневие в училищата, което искаме да променим. Предложенията, които ще Ви представим, са направени въз основа на това, което виждаме всеки ден и според нас не е правилно да е така. Това са първите идеи, които искаме да Ви представим. Ако сте готов да ни изслушате, сме подготвени за диалог“, започва писмото до Тодор Танев, подписано от дванайсетокласника от ОМГ „Акад. Кирил Попов“ – Пловдив Александър Петров и Васил Георгиев - ученик от 11 клас от Варненската математическа гимназия.
„Ние сме една от малкото страни в Европа, в която има двусменен режим. На Запад и съответно в по-голямата част от света учениците започват занятия след 8 ч. Едносменният режим в училищата ще реши някои от проблемите, пред които са изправени учениците“, заяви в интервю за Радио Пловдив Александър Петров. По думите му, така учениците ще съчетават по - добре следучилищното време и времето за сън.
Друг проблем са пътуващите учениците. Има деца, за които транспортът е ограничен и те трябва да чакат автобус/влак с часове, за да се приберат.
Момчетата предлагат и промени в стопанстването и ефективното използване на сградния фонд на училищата, както и увеличаване на финансирането на школата посредством по-висок % БВП
По примера на други държави в Европа, учениците смятат, че трябва да бъде дадена свобода на учителя в това какъв учебен материал да преподава и къде да стане това.
„В много страни уроците по отделни предмети се водят извънкласно, било то в музей или друга институция. Оценителната система в училищата оценява текущите знания, а не общите. Училището е институцията, в която се учи. А оценителният процес да бъде извършван от различен орган извън структурата на училище и Министерството“, подчерта дванайсетокласникът от пловдивската математическа гимназия.
Според педиатъра д-р Петринка Крачанова, ранното ставане на учениците наистина е проблем за много от тях предвид концетрацията и времето, което отнема на децата да стигнат до учебните заведения.
„Като цяло учебният режим трябва да е съобразен с възрастта на децата, с трафика и урбанизацията. Сега за да стигне едно дете в 8 часа в училище, то трябва да стане в 6. Затова е хубаво, ако позволяват условията, учебните часове да започват по- късно, но и учениците да си лягат по- рано“, каза по темата педиатърът.
Интервюто с ученика от Математическата гимназия в Пловдив Александър Петров и коментара на д-р Петринка Крачанова можете да чуете в прикачените звукови файлове.
В първата ни рубрика за успешните образователни практики, реализирани по проекта „Успех за теб“ ще ви разкажем за ОУ „Васил Левски“ в село Караджово, община Садово. Проектът се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се финансира със средства в размер на 105 млн. лв. от Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансирана от..
Не виждам как при тази конфронтация, която отдавна не е по идеологически и политически причини, а е по междуличностни и интрументални причини, ще може този парламент да излъчи управляващо мнозинство, което да работи повече от три месеца. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив политологът и университетски преподавател..
"Българската държавност започва да прилича на тази медицинска диагноза, в която един по един започват да отказват различни органови системи". Такова сравнение направи социологът от "Алфа Рисърч" Боряна Димитрова след поредния неуспешен опит в парламента да бъде избран председател. Тя припомни, че в предишни разговори са дискутирани..
Взетите днес проби са само и единствено от засегнатите стопанства с констатирано заболяване чума по дребните преживни животни. Колегите от областната дирекция в Пазарджик са взели 315 проби от 105 животни във Велинград , съобщи в интервю за Радио Пловдив д-р Даниел Денев от отдел "Здравеопазване на животните" към Българската агенция по безопасност..
Организации на пациенти от България, Гърция, Испания,Франция, Италия, изпратиха становище до Европейската агенция за лекарствата (EMA) относно дискриминационния подход спрямо ограничения достъп на лечение на възрастните хора с географска атрофия и отказа на Агенцията одобрената терапия за това заболяване от американския лекарствен регулатор да се..