Това, което мога да коментирам по отношение на клипа, е сбърканата държавна политика – вместо да се рекламира новото българско кино и хората, които правят новото българско кино да рекламират страната си, или националната култура да е приоритет, ние се опираме на холивудски звезди. Това са лобистки подходи, за да бъде вкаран единствено и само данъчен кредит или финансови стимули за чуждестранните продукции. Това е целта.
Така Диана Андреева директор на Обсерваторията по икономика на културата коментира клипът с участието на Силвестър Сталоун, Антонио Бандерас, Салма Хайек и други холивудски звезди, които рекламират България в клип като кино дестинация за туризъм, по поръчка на Министерството на туризма.
Ясно е за всички каква е целта – да докажем, че трябва да има финансови стимули или данъчен кредит за чуждата киностудия, която оперира в полите на Витоша, или, министърката на туризма ни убеждава, че туризма и туристическия поток ще бъде увеличен, което е не само съшита с бели конци теория, заяви Андреева, и добави, че това са средства, които трябва да дойдат в българското кино, а не да се дават за чужди продукции.
Тя не смята, че в областта на туризма, както министърката на туризма се опитва да ни убеждава, че туристите от Индия са се увеличи с 50 %, т. е. от пет хиляди са станали десет хиляди, от това страната ни да има категоричен и изключително голям принос.
Диана Андреева определи това като лобистки подходи, за да бъде вкаран единствено и само данъчен кредит или финансови стимули за чуждестранните продукции. Това е целта.
Диана Андреева припомни, че през април месец е имало същата инициатива и писмо от министърката на туризма за създаване на работна група. Единодушно Националният съвет за кино и директорът на Националния филмов център излязохме с писмо, че отхвърляме всяка възможност и отхвърляме поканата за участие в работна група, защото това не може да се прави за сметка на средствата, които са в българската държава и непрекъснато да акцентираме на чуждестранен бизнес, на чуждестранни компании.
Време е министри, и особено министърката на туризма, министърът на икономиката да обърнат внимание на местните, на местното предприемачество, по своята същност филмовите компании са малки и средни предприятия, малки и средни компании, на които трябва да се обърне внимание. Този фестивал / 33-ят фестивал "Златна роза" / , който току-що приключи показа изключителен подем и в качество, и в количество на българските филми.
Диана Андреева подкрепи избора на журито голямата "Златна роза" да получи българският филм "Каръци на Ивайло Христов и определи целият фестивал на българското кино като израз на подем в качеството на българската филмова продукция.
Цялото интервю с Диана Андреева е тук.
Изборът на председател на НС е заложник на промените в Конституцията, които направиха тази фигура потенциален служебен премиер, посочи социологът доц. Татяна Буруджиева. По думите й живеем в символен свят, в който като избиратели чакаме принца на бял кон, но идва принцът на магаре и ние няма как да го изберем, защото е на магаре... Така влизаме в..
Цената на водата в Пловдив, Пазарджик и Смолян ще се повиши от 1 януари догодина , показват разчетите на Комисията за енергийно и водно регулиране. Те предвиждат промени в цената на водата в 28-те ВиК дружества в страната. Новите цени са заложени в проект на решение, което ще бъде обсъдено публично в четвъртък в сградата на регулатора. В Пловдив..
Рекултивацията на старото депо за утайки край Катуница бе дискутирана на заседание на Общинския съвет на Садово днес. Проблемът с хвостохранилището стана отново актуален след големия пожар в края на октомври, чието потушаване отне десетина дни. Според председателя на местния парламент Атанас Телчаров потушаването на пожара решава проблемът на..
В България вода има. Средно годишно страната ни разполага с 20 млрд. м. куб. вода, а този ресурс е четири пъти повече, отколкото ни е необходимо. Въпреки това, страната ни страда от безводие и проблемът все повече се задълбочава. Има населени места с ВиК системи, които губят над 90% от водата. Може ли да бъде спряно „изчезването на водата по пътя“?..
Пловдивското ОУ „Кочо Честеменски“ ще подкрепи децата на загинали полицейски служители със специална благотворителна кампания. Учениците са подготвили коледни предмети, с които организират благотворителен базар в най-близкия супермаркет, като средствата от продадените изделия ще отидат за закупуване на подаръци за децата, загубили свой родител..