Водещата тема от няколко дни е засилената активност като препоръки към това, което трябва да се направи и да бъде вече в крайна сметка ефективно срещу безобразията на пътя, срещу войната по българските пътища – затова сега ще говорим. Силна активност от страна на правителството, а и заяви от страна на депутати, че има политическа воля да се вземат наистина крути мерки, въпросът е обаче дали да се засили контрола или да се променя и в каква част и по какъв начин законодателството. Темата с това звучене сега ще си говорим с г-н Иван Вълков – той е депутат от ГЕРБ, заместник-председател е на комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание.
Вече имахме възможност няколко пъти да съобщим на нашите слушатели какво се предлага в различни варианти и за увеличението на глобите за превишена скорост, и за сваляне на табелите на шофьори, които са неизправност – хванати са пияни, и по темата за криминализирането на гонките, и това, което премиера Борисов каза, че трябва да бъде окачествявано като умишлено убийство причиняването на смърт на пътя от шофьор, който е пил. Тъй или иначе нека да погледнем към това, което е възможно и според вас уместно да се случи като законодател.
Какво според вас наистина трябва да се промени в законодателството – кое е уместно, кое не, според направените вече предложения, г-н Вълков?
Иван Вълков: Като цяло искам да кажа, че тези промени са започнали не във връзка с последните случаи, които нагнетяват обстановката по пътищата. Те са започнали още в средата на лятото, имаше много сериозни заседания в комисията по транспорта, но което присъстваше и министъра на вътрешните работи, министрите на транспорта и на регионалното развитие и точно тези проблеми се разглеждаха. Взе се решение и беше създадена група в Министерството на вътрешните работи, която работи по законодателството – това беше в края на месец юли и началото на август и тези промени, доколкото разбирам, са подадени за вкарване в Народното събрание, трябва да минат Министерски съвет, след вчерашния анонс от страна на министър Бъчварова за по-сериозни санкции и наказания, както и за това самите глоби и санкции да бъдат въвеждани по-бързо и да има по-голям резултат от събираемостта на тези глоби, тъй като към този момент това е също едно изключително слабо място в закона. Така или иначе трябва да се подходи комплексно по темата.
Едно от предложенията, които аз подкрепям, е този закон да бъде разделен – т. е. Закона за движение по пътищата с всички правила за движение, с административно-наказателните разпоредби да остане към Министерството на вътрешните работи, което и сега в момента се извършва, а допълнителните, наслоени в течение на годините неща, които към него са прикрепени, на техническото състояние на автомобилите, обучението на водачите на моторни превозни средства да се прехвърли към Министерството на транспорта.
Какво ще се постигне с това разделение? - чуйте аргументи в интервюто.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..