Под знака на очакването за голямата промяна, бъдещия Закон за образованието и обществените нагласи, свързани с българското училище – разговор преди началото на учебната година с психолога Иван Игов.
В отговор на въпрос как коментира като психолог рутинната употреба на думите „скандал”, „мародерство”, „радикалност”, „криминализиране”, изречени от министъра на образованието проф. Тодор Танев, при посещението му в Пловдив в понеделник, Игов заяви, че те издават неразбиране на проблема за образованието от страна на министъра. Ако министърът наистина е радикален, той няма да говори така и няма да говори по начина, по който говори сега за матурите. Игов попита какво означава например „външно оценяване” на матурите, когато министерството оценява само себе си. Самата дума е нон сенс. По света това се прави по различен начин от организации с широко обществено присъствие, а държавата и обществото контролират процеса. Няма нужда да се прави от самото Министерство, защото те ще си измислят начин на оценяване, изгоден за тях.
Игов припомни, че като участник в първия екип, който е започнал работа по създаване на Закона за образованието, е бил воден от различна по същество идея – Законът да бъде кратък и да служи като рамка, даваща самостоятелност на общините и на родителите, както и на самото училище да създава и развива програми и модели, които отговарят на изискванията на конкретната обществена среда.
На второ място, за кражбата на парите в образованието се знае отдавна. Защо и къде се изгуби първоначалният замисъл за делегираните бюджети, попита Игов. Днес никой не знае, след като парите трябва да вървят след децата, дали децата наистина ги има в училище. Промяната няма да стане с радикалност. Още повече, че допитване за необходимостта от промяна е направено, но какво от това, че се знае и резултатът, щом години наред позволяваме да се краде от образованието, подчерта психологът Иван Игов. Според него политиците мислят за образованието два пъти в годината – на 24 май и на 15 септември.
Образованието е инерционен процес, за него не може да се мисли краткосрочно, а години наред, за да се влага в него и да има резултати. Затова и никой не иска да влага усилия за образование, каза още психологът Иван Игов. Чуйте повече от звуковия файл.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..