Светослав Русалов е заместник-председател на Националната асоциация на зърнопроизводителите, оглавява организацията на зърнопроизводителите в пловдивски регион. Разговорът ни с него е за протестите , които предстоят в края на седмицата.
Р.П За какво всъщност става дума, от какво е продиктувано вашето недоволство?
Светослав Русалов: От Министерството на финансите беше издадена наредба № 18, която е във връзка с променените условия по Закона за ДДС, с която ни се вменява непосилната тежест да монтираме нивомерни устройства на нашите съдове за гориво, с които държавата цели неефективна борба с контрабандата на гориво. Именно въз основа на това, че няма да се постигнат ефективни мерки за постъпления на фиска, в държавния бюджет, затова ние се обявяваме против монтирането на тези системи.
Р. П.: Какво представлява това, за да се опитат да ви разберат хората, които ще станат свидетели през медийното, през публичното пространство на вашите протести? Да обясните...
С. Р.: В държавата ни има внос на контрабандно гориво, на което не се плаща акциз, не се плаща и ДДС. Това става чрез пристанища, на които няма отчет с танкери, след което гори до ефективни действия и ефективни резултати ако не се прекъсне самия вход, т. е. ние апелираме за ефективен контрол.
В процеса на разговорите, които ние проведохме в Министерството на финансите успяхме да докажем, че в сектор „Зърнопроизводство” не се консумира такова гориво и в резултат на това ние предложихме законодателни промени, с които лице, хванато да продава контрабандно гориво да бъде наказано с минимум 100 хиляди лева, 200 хиляди лева, конфискация, затвора – това са ефективните мерки, когато се прекъсне самата продажба на горива.
Това е непосилна тежест за зърнопроизводителите, защото едно такова нивомерно устройство е от 15 до 25 хиляди лева – заедно с колонката, заедно с цистерната, от там нататък трябва да се извадят разрешителни от ДНСК, РИОКОЗ, от РИОЗ, от пожарните инстанции, след това се плаща и абонамент всеки месец. По този начин бремето ще стане над 30 хиляди лева за всеки един обект.
Ние ще изпълним условията като за една редовна бензиностанция, съответно ние ставаме един търговски обект. Ние не желаем да бъдем търговски обект на дизелово гориво.
Цялото интервю със Станислав Русалов е в прикачения звуков файл.Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..