Директорът на Агенция "Митници" Ваньо Танов от утре поема лично организацията на работа на Граничния пункт "Капитан Андреево". Това заяви министърът на финансите Владислав Горанов след срещата си с министър Ивайло Московски и превозвачи. По думите му, претенциите на превозвачите са свързани с митническите режими при оформянето на транзита и затова ще бъде създадена допълнителна, извънредна организация през следващите няколко дни:
Митничари има достатъчно и на пункта има твърде много митничари, даже. Проблемът е в организацията на работа и от натрупаните проблеми както от турска страна, така и от българска. Твърде комплексни са, за да може да има еднозначен отговор. Налага се българската държава, поради една или друга причина, българската митница да върши част от задачите, които турската страна би трябвало да свърши. Говорим за митническите режими по оформянето на транзита и на движението въобще на стоки в режимите, които фигурират в Европейския съюз. Това, което искам да ви уверя, е, че заедно с министър Московски, със съдействието на ДАИ, ще създадем допълнителна организация, извънредна подчертавам, за да може през следващите няколко дни да намалим напрежението специално на този пункт.
Това не е трайно решение на проблема, подчерта финансовият министър и коментира, че има натрупани с годините проблеми в инфраструктурата на "Капитан Андреево" и с избора на икономическите оператори за оформяне движението на стоките. Това ще бъде решено след среща на високо равнище с турската страна, която предстои следващия месец, съобщи Владислав Горанов:
Трайното разрешение на проблема минава и през подобряване на инфраструктурата на самия митнически пункт, в който за съжаление, няколко години подред, лошо е организиран ремонтът и реконструкцията на митническия пункт. В следващите няколко месеца ще може да се асфалтират трасетата и физическият достъп да стане по-лесен. А сега в бързи темпове можем да подобрим единствено организацията. Изпратени са допълнителни митнически екипи, но има и чисто обективни проблеми, свързани с организацията на митническите режими, както от турска, така и от българска страна, и те се свеждат до избор на съответните икономически оператори как да оформят движението на стоките. Те избират определени варианти, които за тях са икономически най-изгодни, но предизвикват струпване на много голям брой камиони, които се опитват да минат през един и същи пункт, където трябва да бъдат оформени, а не само контролирани.