„Правителството на България трябва да заяви пред Брюксел, че санкциите срещу Русия са вредни за нас, българите. И ако парламентът не гласува позиция за отпадането им, съм готов да предложа този въпрос на предстоящия през есента референдум“. Това заявява лидерът на АБВ Георги Първанов в статия за вестник "Преса". Първанов смята още, че „след печалния край на проекта Уестингхаус, парламентът трябва да свали мораториума за АЕЦ „Белене“ и да започне ускорено да се строи новата централа“.
"Бизнесът ще ползва по-евтин ток", обещава "Стандарт" от името на премиера Бойко Борисов. „Премиерът нареди на министрите на енергетиката и на икономиката да възстановят по-бързо така наречената добавка „задължения към обществото“ върху цената на тока за износ. Така ще се създадат еднакви условия за българските компании с тези на конкурентните фирми от съседните страни, които купуват евтин български ток“, отбелязва изданието.
По темата пише и "Монитор" в материал със заглавие:„Връщат зелената добавка в цената на тока за износ“.
„Властта не дава евтин хляб“, твърди "Земя" по повод категоричния отказ на финансовия министър Владислав Горанов да намали ДДС за храните у нас. Данъкът за насъщния в Румъния е 9 процента, а в България - 20, изтъква вестникът.
„Хиляда и двеста души излишни в БДЖ“, обявява "Дума" във водещото си заглавие. Планът на транспортното министерство за оптимизация на железниците предвижда още продажба на сгради, вагони и локомотиви и закриване на губещи линии, твърди вестникът.
„Губещи жп линии на концесия или на общини, не сработи ли - ще ги закриват“, уточнява "24 часа".
"Монитор" излага вариантите за спасяване на БДЖ. „Реалистичният предвижда инвестиции от 210 милиона, а оптимистичният - над два пъти повече - 430 милиона лева.“
"Стандарт" изчислява цялата сума за оздравяване на сектора през периода 2015-2022 година на милиард и деветстотин милиона лева.
В тази сума не влизат субсидиите, които държавата отпуска - 160-170 милиона лева годишно, сочи "Труд".
Същото отбелязва и "Капитал дейли": „БДЖ ще се оздравява с още пари от държавата, въпреки че годишно с Националната компания „Железопътна инфраструктура“ получават субсидия от 500 милиона лева“, пише вестникът.
„Полските туристи спасяват“ летния туристически сезон от отлива на руснаци, съобщава "Монитор". Вестникът цитира представител на Варненската туристическа камара, който твърди, че очакваното намаляване на броя на туристите от Русия може да бъде компенсирано с привличане на гости от бившия Източен блок.