Основният източник на подкрепа за родителите на децата със специални образователни потребности е училището. Това сочат данните от проучване на Центъра за приобщаващо образование сред родители на деца от първи до седми клас, които са със специални образователни потребности.
Според изследването тези деца не са приети в училище от връстниците си в 28 на сто от случаите, както и от половината от родителите на останалите деца.
64 процента от родителите разчитат основно на преподавателя и ресурсния учител на детето, 36 на сто на логопеда, 31 процента на психолога.
Изследването показва, че ресурсните учители и специалисти не са достатъчно. Има училища, които не се посещават от тях и се разчита изцяло на работата на учителите.
Проблем е също справянето на детето със специални образователни потребности и с учебния процес, което е свързано и с липсата на адекватни помагала и учебни материали, които са налични според едва 16 процента от родителите, както и с недостатъчната допълнителна подготовка на общообразователните училища за подкрепа на такива деца при усвояване на учебния материал - налична едва при 10 процента от случаите.
Резултатите от проучването отхвърлят разпространеното схващане, че родителите не са достатъчно ангажирани в подкрепата на обучението и в работата със своето дете. 70 процента от родителите са участвали в работата на специалиста с детето.